صفحه اصلی / سرخط خبرها / تهیه ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان
تهیه ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد:

تهیه ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی و زیر بنایی در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, غلام حیدر زورقی افزود: کشاورزی بر پایه دانش نوین و استفاده از تجارب کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.
وی بهره برداری صحیح از محصولات کشاورزی را مهم دانست و بیان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه‌های بلند مدت وجود دارد که انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی و زیر بنایی در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، نخیلات، پسته، میوه‌های گرمسیری، گیاهان دارویی، پرورش شتر را از جمله موارد این سند عنوان کرد و به تشریح برنامه‌های این نهاد در این حوزه‌ها پرداخت.
وی با اشاره به میزان تولید پسته در سیستان و بلوچستان گفت: تولید پسته در این استان از هفت هزار و ۴۵۶ تن سال ۹۵ هم اینک به هشت هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.
زورقی اظهار کرد :۲ هزار و ۱۴۲ نفر به طور مستقیم و چهار هزار و ۲۸۴ نفر به طور غیر مستقیم در بخش پسته مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: ۱۴۸ هزار و ۴۶۰ تن میوه گرمسیری پارسال در سیستان و بلوچستان تولید شده که این امر اشتغالزایی هزار و ۵۲۰ نفر به طور مستقیم و سه هزار و ۴۰ نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت :۷۵۰ هزار نفر شتر در این استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه می‌توان صادرات نیز داشته باشیم.
وی افزود: ۵۰ درصد شترهای سیستان و بلوچستان پلاک گذاری شده و بقیه نیز در حال انجام است.
زورقی به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: از تولید هزار و ۱۲ تن گیاه دارویی سال ۹۵ به ۱۵ هزار و ۱۷۹ تن در سال ۹۷ رسیده ایم که این امر موجب اشتغال هزار و ۳۷۶ نفر به طور مستقیم و پنج هزار و ۵۰۴ نفر به طور غیر مستقیم شده است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.