صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / بودجه ۴۵.۵ میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه
بودجه ۴۵.۵ میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه

بودجه ۴۵.۵ میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه

ناسا بودجه ای ۴۵.۵ میلیون دلاری در اختیار ۱۱ شرکت از جمله اسپیس ایکس و آمازون قرار می دهد تا طی ۶ ماه مطالعاتی درباره سیستم فرود انسان در ماه انجام دهند و نمونه اولیه آن را بسازند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ناسا پس از اعلام برنامه اکتشاف ماه به نام «آرتمیس» از تلاش‌های خود برای ابداع یک سیستم فرود انسان به ماه خبر داده است. در همین راستا سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با ۱۱ شرکت خصوصی فضایی از جمله اسپیس ایکس و بلواوریجین قراردادی امضا کرده تا مطالعات درباره ساخت یک لندر با قابلیت حمل فضانوردان به سطح ماه انجام دهند و نمونه اولیه آن را بسازند.ناسا در کل بودجه ۴۵.۵ میلیون دلاری در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد تا در ۶ ماه آتی تحت پروژه «فناوری‌های فضایی آتی برای برنامه شراکتی اکتشافات» فعالیت کنند.

این سازمان امیدوار است چنین اقدامی به توسعه سیستم فرود انسان در ماه منجر شود. این سیستم شامل یک وسیله نقل و انتقال فضانوردان است که با استفاده از ایستگاه‌های مداری ماه به نام گیت وی به فضانوردان کمک می‌کند به مدار مدار بروند.

علاوه بر آن ناسا خواهان آن است که لندر ماه و اجزای مختلف آن قابلیت‌های سوختگیری مجدد داشته باشند تا چند بار قابل استفاده باشند.برخی شرکت کنندگان روی تمام بخش‌ها تمرکز می‌کنند اما عده دیگر فقط روی یک یا دو بخش این سیستم مطالعاتی انجام می‌دهند. به عنوان مثال هم اکنون اسپیس ایکس مشغول انجام پژوهشی روی قسمت‌های فرود لندر، وسیله حملونقل و همچنین ساخت یک نمونه از این وسیله حمل و نقل است.چند روز قبل دولت آمریکا اصلاحیه را به بودجه مالی ۲۰۲۰ اضافه کرد که طبق آن ۱.۶ میلیارد دلار به بودجه ۱۰.۷ میلیارد دلاری ناسا برای ارسال فضانوردان از جمله نخستین فضانورد زن به ماه تا ۲۰۲۴ میلادی افزوده می‌شود.این پروژه که آرتمیس نام گرفته بخش از مأموریتی است که فضانوردان را به قطب جنوب ماه می‌برد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.