صفحه اصلی / استان ها / زنجان / پارک بانوان؛ سهم فراموش شده بانوان خرم‌دره‌ای
پارک بانوان؛ سهم فراموش شده بانوان خرم‌دره‌ای

پارک بانوان؛ سهم فراموش شده بانوان خرم‌دره‌ای

نبود پارک بانوان یکی از مشکلات بانوان خرم‌دره است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, زنان تاثیرگذارترین قشر بر سلامت و شادابی جامعه هستند، از این رو توجه به مسائل بهداشتی و روانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است و ورزش یکی از ارکان سلامتی آن‌ها به شمار می‌آید.
روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت‌های حرکتی به‌ویژه در بانوان، اندام‌ها و عضلات آنان را تحت تاثیر و خطر جدی کم‌تحرکی و ضعف‌های جسمانی قرار داده است که برای پیشگیری از چنین عارضه‌ای یا مقابله با آن، ایجاد جاذبه‌ها و امکانات لازم برای همگانی کردن ورزش در بین بانوان، از ابزارهای کارآمد در این زمینه است.
در این بین وجود پارک‌ ویژه بانوان‌ می‌تواند نقش موثری در تامین سلامتی آن‌ها ایفا کند. این پارک‌ها با اختصاص مکانی سرسبز و آزاد برای استفاده از نور خورشید و امکانات ورزشی و تفریحی، مسئله سلامت را مدنظر قرار دهند.
پارک‌های ویژه زنان مکان‌هایی هستند که بسیاری از زنان و دختران جوان می‌توانند با استفاده از لباس‌های راحت و مناسب، در آن به ورزش و تفریح بپردازند و به اعتقاد جامعه‌شناسان این مسئله می‌تواند تا حدی به تخلیه هیجانات زنان منجر شود.
با توجه به این مهم، ایجاد فضاها و پارک‌های مخصوص که بانوان بتوانند درآن بدون محدودیت پوششی و امنیت بالا به تفریح و سرگرمی بپردازند چند سالی است در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته است اما بانوان خرم‌دره‌ای در حال حاضر هیچ سهمی از پارک‌های شهر برای ورزش و تفریح ندارند.
خرم‌دره یکی از شهرستان‌های استان زنجان است که شاهد معضل نبود پارک مختص بانوان بوده و بانوان این شهرستان از نبود امکانات ورزشی و رفاهی رنج‌ می‌برند.
در همین رابطه شهردار خرم‌دره در پاسخ به پیگیری خبرنگار ایسنا با اشاره به تامین بخشی از خواسته‌های بانوان خرم‌دره که خواستار اختصاص فضایی به‌صورت ویژه جهت استفاده این قشر از جمعیت شهر هستند، می‌گوید: با هدف ساخت مکانی مناسب جهت بهره‌گیری بانوان و پرداختن آنان به ورزش‌های همگانی و صبح‌گاهی کار ساخت پارک بانوان در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.
امیرهوشنگ ‌نوری‌آرا ادامه می‌دهد: با توجه به پیشرفت خوب و با سرعت مراحل ساخت این پارک، امیدواریم با تلاش پرسنل موتوری، عمرانی و فضای سبز شهرداری شاهد افتتاح کامل پروژه در آینده نزدیک باشیم و این مجموعه را به‌عنوان خدمتی دیگر از مجموعه مدیریت شهری خرم‌دره تقدیم مردم خوب این شهر خصوصا بانوان شهر کنیم.
این مسئول با بیان اینکه علاوه بر این مورد، پروژه‌های مختلفی نیز هم‌اکنون و به‌صورت همزمان در نقاط مختلف شهر در دست اقدام و پیگیری است، اظهار می‌کند: امیدواریم با اجرای این‌گونه خدمات که از سوی شهرداری و شورای شهر در دست اقدام است، شاهد شهری آباد و در خور مردم خرم‌دره باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.