صفحه اصلی / سرخط خبرها / موزه جدید مجسمه آزادی
موزه جدید مجسمه آزادی

موزه جدید مجسمه آزادی

موزه جدید مجسمه «آزادی»‌ نیویورک روز شانزدهم ماه «مه»‌ درحالی درهایش را به روی علاقه‌مندان گشود، که از این پس خانه جدید مشعل اصلی مجسمه «آزادی» نیز خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, این موزه جدید که در مساحتی بالغ بر ۲۴۱۵.۴ متر مربع ساخته شده است و در بخش غربی جزیره «‌ایلیس» و پشت مجسمه «آزادی» واقع شده است، در حقیقت برای ارائه اطلاعات بیشتر درخصوص تاریخچه مجسمه آزادی بنا شده است.
بازدیدکنندگان این موزه علاوه بر نمایش نسخه‌های متفاوت مجسمه آزادی اطلاعاتی درباره سازنده اصلی مجسمه «‌آزادی» و ایده‌های اولیه ساخت این مجسمه به بازدیدکنندگان ارائه خواهد داد.
مهم‌ترین اثر این موزه، مشعل اصلی مجسمه آزادی است که از جنس مس و طلا ساخته شده و بیش از ۱۰۰ سال در دستان مجسمه آزادی قرار داشت و سرانجام در سال ۱۹۸۶ جایگزین شد.
قسمت‌هایی از مدل برنزی مجسمه آزادی که در سال ۱۹۸۶ ساخته شده بود نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
این موزه بخشی از پروژه زیباسازی جزیره «آزادی» است که بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری از سوی بنیاد جزیره مجسمه آزادی – ایلیس برای آن اختصاص داده شده است. این بنیاد غیرانتفاعی در سال ۱۹۸۲ به منظور نظارت و حمایت از پرژه‌های بازسازی و ترمیم جزیره «‌ایلیس» تاسیس شد.
چندی پیش اعلام شده بود، تورهای «گردشگری بازرگانی» اجازه ورود به ششمین طبقه مجسمه آزادی و موزه مجسمه آزادی که همچون دیگر بناهای یادبود این کشور تحت نظارت سازمان پارک‌های ملی (NPS ) هستند را نخواهند داشت.
این مجسمه هر ساله بیش از ۴.۳ میلیون بازدیدکننده را به «لایبرتی آیلند» می‌کشاند. هر ساله بیش از ۳ میلیون نفر از موزه جزیره «ایلیس» نیز بازدید می‌کنند.
مجسمه آزادی تنها به عنوان نماد شهر نیویورک مطرح نیست، بلکه در فهرست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد. نام کامل این مجسمه، «آزادی روشنگر جهان» است که توسط فردریک آگوست بارتولدی (تندیس‌گر فرانسوی) طراحی و همچنین توسط الکساندر گوستاو ایفل (معمار و متخصص سازه‌های فلزی فرانسوی و سازنده‌ی برج ایفل) ساخته شده است.
مجسمه آزادی یک هدیه از طرف فرانسه به امریکا بود تا سده استقلال ملی خود را جشن بگیرند اگرچه که به‌طرز عجیبی یک دهه دیر به امریکا رسید.
از زمانی که این مجسمه در امریکا قرار داده شده، به‌عنوان نمادی از امید برای عده زیادی از مردمی که به عنوان مهاجر از طریق جزیره همسایه «الیس» به امریکا وارد می‌شوند، مطرح بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.