صفحه اصلی / سرخط خبرها / تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای کاغذ فرهنگی تائید شد
تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای کاغذ فرهنگی تائید شد

رئیس اتحادیه صنف ناشران خبر داد

تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای کاغذ فرهنگی تائید شد

کسب و کار نیوز: رئیس اتحادیه صنف ناشران از نهایی شدن و تایید تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کاغذ فرهنگی در جلسه‌ای با حضور معاول اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر ارشاد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، هومان حسن پور ضمن تشکر از حمایت همه جانبه وزیر ارشاد از کاغذ فرهنگی اظهار داشت: حمایت محکم و قاطع وزیر ارشاد از لزوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ به محصولات فرهنگی و کاغذ خریداری شده که قوت اصلی دانش و معلومات در کشور است، بنیان فکری و پشتیبانی از صنف ناشران را تقویت بخشید.

رئیس اتحادیه صنف ناشران تهران تاکید کرد: وزیر ارشاد در شرایطی موضوع مطروحه کاغذ فرهنگی را منعکس، حمایت و تاکید کرد که شرایط وخیمی برای مبالغ و ارز تخصیص یافته کاغذ در جریان بود.

وی در ادامه گفت: کتاب و نشر در کشور مانند خون در رگهای انسان لازم و ملزوم ادامه حیات تفکر و رشد است، آنچه در زندگی روزانه مورد مصرف جسم قرار می گیرد اگر نباشد حیات جسم را تعطیل می کند؛ لذا برای غذای روح اگر کتاب تعطیل شود روح به انزوا و تعطیلی می گراید، با توجه به شرایط قیمت کاغذ در دراز مدت اگر ارز آزاد در چاپ کتاب را در نظربگیریم، قیمتها بسیار افزایش یافته و قدرت خرید به زیر صفر می رسد و آن موقع مرگ روح و تفکر را باید شاهد باشیم که مرگ تفکر، جامعه ای را به فنا و نابودی می کشاند.

حسن‌پور افزود: در جلسه ای با حضور جهانگیری معاون رئیس جمهور، همتی رئیس بانک مرکزی، صالحی وزیر ارشاد و بنده تشکیل و موضوع ارز ۴۲۰۰ و اختصاص آن برای کاغذ فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که کاملاً مورد ارزیابی و نهایتاً تایید شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.