صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد

رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر:

آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد

کسب و کار نیوز: رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در یادداشتی به مناسبت 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات، تاکید کرد:آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، در یادداشت حمیدرضا عظیمی رئیس مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر آمده است:روابط عمومی یک پدیده جهانی در حال ظهور است ، تجارت و فعالیت های تجاری با قدرت به سمت جهانی شدن پیش می رود. بازارها بیش از پیش به هم گره خورده اند و شرکت ها ، سازمان ها و دولت ها با مسائل ارتباطی درآمیخته شده اند .
امروزه روابط عمومی کارا و پویا که ماهیت عملکرد سازمان را با توزیع و شفافیت اطلاعات درون سازمانی برای ایجاد ارتباط بهتر و کامل تر با ذینفعان ، مشتریان و در کل با جامعه برقرار می کند جایگاه ویژه ای در هر کشوری پیدا کرده است .
از دید استراتژیک ، روابط عمومی به شکل فزاینده ای به عنوان بخشی از یک استراتژی برند سازی ، معرفی عملکرد سازمان به ذینفعان و مشتریان از طریق رسانه ها عمل می کند . در واقع ارتباط تناتنگی بین روابط عمومی ، رسانه و ذینفعان وجود دارد .
به تعریف دیگر هدف اصلی روابط عمومی افزایش آگاهی و درک بهره گیری افکار عمومی از عملکرد سازمان است . در واقع اهداف مهم تیم ارتباطات روشن سازی ذهن ذینفعان و مشتریان است .
تیم ارتباطات یک نظام سازمانی از طریق وزنه مهم و تاثیرگذار رسانه می تواند ارتباط عمیقی با درون سازمان و برون سازمان ایجاد کند . تاثیر رسانه ها در قدرت روابط عمومی ها بسیار شگرف است زیرا با کانال های ارتباطی خود می تواند عملکرد سازمان را به بهترین شکل ممکن به ذینفعان و مشتریان معرفی کند .
روابط عمومی نقش خود را هر روز پررنگ تر می کند اما آینده صنعت روابط عمومی نیازمند اثبات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به شیوه های موثر و پویا خواهد بود ، سازمان ها و نهاد ها به طور روزافزون از روابط عمومی برای تحقق شفافیت و پاسخگویی استفاده می کنند که این امر در اعتماد افکار عمومی به نظام های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه تاثیر خواهد گذاشت . روابط عمومی اصل مهم و همه جانبه در زمینه ارتباطات پیچیده ای است که بین سازمان و گروه هایی که بر اعتبار سازمان اثر گذار است اتفاق می افتد و عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهند .
در نهایت باید گفت که روابط عمومی و تمامی دست اندرکاران عرصه ارتباطات در عصر جدید جزء لاینفک سازمان ها هستند که در تمامی پیچ و خم ها بعنوان بازوی توانمند در پیشبرد اهداف مجموعه ها حضور دارند و آینده سازمان ها بدون روابط عمومی ترسیم ناپذیر است.
۲۷ اردیبهشت هر سال مصادف است با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات که در کشور ما نیز گرامی داشته می شود و فرصتی مناسب است برای قدردانی از تلاش کسانی که در بطن همه سیاست گذاری ها و امور اجرایی حضور دارند، تلاششان کمتر دیده می شود،حضورشان بیشترین تاثیر را در برقراری ارتباط موثر بدنه های سازمانی با آحاد مردم دارد و گوش شنوای هموطنان و چشم بینای مدیران هستند . این روز را به تمام تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه خطیر تبریک می گویم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.