صفحه اصلی / سرخط خبرها / آشنایی با بیل گیتس، موسس مایکروسافت

آشنایی با بیل گیتس، موسس مایکروسافت

کسب و کار نیوز- بیل گیتس یکی از کارآفرینان برتر جهان در عصر حاضر است. ثروتمندترین مرد در جهان، که ثروتش بیش از ۷۹ میلیارد دلار تخمین زده میشود. لقب ثروتمندترین مرد دنیا در ۲۱ سال گذشته، ۱۶ بار به بیل گیتس تعلق گرفته است.

کسب و کار نیوز – بیل گیس یکی از بنیانگذاران بزرگترین شرکت نرم‌افزاری در دنیاست. شرکت مایکروسافت که انقلاب بزرگی را در صنعت رایانه‌های خانگی ایجاد کرد.

گیتس در خردسالی هم علاقه‌ی زیادی به برنامه‌های رایانه داشت و معمولاً در اوقات فراغت به خلق برنامه‌هایی بر روی ترمینال تله‌تایپ رایانه مدرسه می‌پرداخت. بعدها تمام تلاش خود را برای ساخت نرم‌افزاری که بتواند بر روی رایانه‌های شخصی نصب شود، انجام داد و با تولید نرم افزار ویندوز به شهرت شگرفی رسید.

بیل گیتس مانند بسیاری از کارآفرینان برتر جهان، بیشتر به خاطر فعالیت‌های عام المنفعه‌اش شهرت پیدا کرد و مقدار زیادی از ثروتش را صرف سازمان‌های خیریه و گسترش تلاش‌های علمی کرد. گیتس در سال ۲۰۰۰، موسسه گیتس و مالیندا را بنیان‌گذاری کرد، موسسه‌ای خصوصی که هدفش کاهش فقر، افزایش بهداشت عمومی، بهبود سطح سواد جامعه و دسترسی بیشتر جامعه به تکنولوژی بود. گیتس بیش از ۲۸ میلیارد دلار برای بنیان‌گذاری این موسسه هزینه کرد و خودش نیز در آنجا مشغول به کار شد.

ما همیشه دربارهٔ اتفاقاتی که در دو سال آینده رخ خواهد داد، اغراق می‌کنیم؛ اما آنچه که در ۱۰ سال آینده رخ خواهد داد را خیلی کم تخمین می‌زنیم. هرگز اجازه ندهید که رکود و سکون به سراغتان بیاید. (بیل گیتس)

همچنین مطالعه کنید:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.