صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاهش ۹۵ درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی سنندج
کاهش ۹۵ درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی سنندج

کاهش ۹۵ درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، گفت: سال گذشته با اقدامات مناسب و استقرار آتش بان، آتش سوزی در پارک های جنگلی سطح شهر سنندج 95 درصد به نسبت سال قبل آن کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شرمین شریفی امروز در جلسه هماهنگی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی که با حضور دستگاه‌های ذیربط در سالن جلسات سازمان آتش‌نشانی برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از پارک‌های جنگلی در مقابل حوادث مختلف نظیر آتش‌سوزی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این سازمان است .
وی تصریح کرد: علاوه بر پارک جنگلی آبیدر که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است دیگر پارک‌های جنگلی در سطح شهر نظیر نیشتمان و توس نوذر هم اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از آتش‌سوزی صورت خواهد گرفت .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، بیان کرد: سال گذشته پارک جنگلی آبیدر به ۷ زون تقسیم شد و آتش‌بان هم در زون‌های تعیین شده بصورت شبانه روزی مستقر شدند .
شریفی اعلام کرد: سال گذشته با اقدامات مناسب و همچنین تعامل و همکاری آتش‌نشانی، منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد شاهد کاهش ۹۵ درصدی آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی در سطح شهر بودیم .
وی گفت: امسال شاهد بارش‌های فراوان برف و باران بودیم و همین امر موجب شده در بسیاری از نقاط سطح شهر بویژه پارک‌های جنگلی شاهد پوشش گیاهی مناسب باشیم .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، ذکر کرد: پوشش گیاهی در برخی از نقاط پارک جنگلی آبیدر به بیش از یک متر می‌رسد و قطعاً در آینده و با گرم شدن هوا شاهد خشک شدن پوشش گیاهی احتمال آتش‌سوزی در این پارک‌ها فراوان است .
شریفی عنوان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاهای ذیربط در خصوص تهیه امکانات لازم تا قبل از گرم شدن هوا و همچنین استقرار آتش‌بان باید در آبیدر صورت گیرد .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج، با بیان اینکه شرایط پوشش گیاهی در پارک‌های جنگلی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است ابراز امیدواری کرد، با تلاش، همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های ذیربط و همچنین شهروندان بتوانیم همانند سال گذشته در حفاظت و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی موفق عمل کنیم.
عبدالسلام سپهر، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه عامل انسانی باعث بیشتر آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی است تاکید کرد: باید علف‌های هرز در تفرج‌گاه‌ها و نقاطی که بیشتر شهروندان برای تفریح به آن مراجعه می‌کنند جمع‌آوری شود .
وی خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات لازم نظیر دمنده هم یکی دیگر از اقدامات است که با پیگیری لازم امیدواریم بتوانیم نسبت به خرید دو دستگاه دمنده و تحویل آن به سازمان سیما و منظر اقدام کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.