صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ماموریت سازمان ها در عرصه نوآوری بازنگری شود
ماموریت سازمان ها در عرصه نوآوری بازنگری شود

دبیرکل شورای عالی عتف، گفت

ماموریت سازمان ها در عرصه نوآوری بازنگری شود

کسب و کار نیوز: دبیرکل شورای عالی عتف، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور اعتقاد همه این است که همه سازمان ها ماموریت های خود را در عرصه های نوآوری، کارآفرینی، توسعه علم و دانش بازنگری کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مسعود برومند روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی عتف(علوم، تحقیقات و فناوری)، اظهار کرد: این امکان وجود دارد عده ای در بخش های دیگر، ماموریت های سازمان ها را پوشش می دهند و شرایط برای نوآوری، خلاقیت و ماموریت در سایر حوزه ها وجود داشته باشد.
وی در مورد نخستین دستور جلسه شورای عالی عتف، گفت: یکی از دستور جلسه های شورای عالی عتف به دریافت گزارش عملکرد جهاد دانشگاهی در حوزه های فناورانه اختصاص داشت.
دبیرکل شورای عالی عتف در مورد دستور جلسه دوم، افزود: دستور جلسه دوم به بررسی منطقه ویژه علم و فناوری تحت عنوان کریدورهای علم و فناوری اختصاص داشت. آیین نامه های اجرایی این مناطق حاکی از آن است که عملکرد کریدورها در عمل و اجرا منطبق بر واقعیت نیست.
به گفته برومند، گزارش پیشین از این کریدورها مانند گزارشی که در تازه ترین جلسه عتف برگزار شد، خوشایند نبود و به نظر می آید، باید تغییراتی ایجاد کرد.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در جلسه شورای عالی عتف عملکرد این مناطق آسیب شناسی و مقرر شد در این خصوص مطالعه دقیق صورت گیرد و پیشنهاد لازم برای شورای عالی عتف آماده شود.
دبیرکل شورای عالی عتف درباره عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: در مناطق ویژه علم و فناوری، یک سری کانون ها و پهنه هایی باید فراهم کرد و توسعه داد تا محل گردهمایی عناصر مهم نوآوری باشد.
برومند ادامه داد: در هر کدام از این کانون ها که در برخی استان ها قرار دارد برخی هماهنگی ها انجام و تعدادی از شهرها به عنوان کاندید برای شکل گیری کانون های نوآوری انتخاب شده بود.
وی تاکید کرد: اقداماتی در مناطق تعیین شده نوآوری صورت گرفته است اما به نظر می آید بعد از گذشت سال ها از فعالیت این مناطق، توسعه مورد نظر اعمال نشده و نیازمند بازنگری است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.