صفحه اصلی / چند رسانه ای / اینفوگرافی / ۱۰ ثروتمند ساکن دره سیلیکون+اینفوگرافیک
۱۰ ثروتمند ساکن دره سیلیکون+اینفوگرافیک

۱۰ ثروتمند ساکن دره سیلیکون+اینفوگرافیک

دره سیلیکون منزل بی‌شمار شرکت بزرگ دنیای فناوری از جمله غول‌هایی همچون گوگل به شمار می‌رود. به همین دلیل تعداد زیادی از ثروتمندترین افراد دنیا را نیز در این قسمت از آمریکا پیدا خواهید کرد! سیلیکون ولی در حال حاضر یکی از گران قیمت‌ترین مکان‌ها سرتاسر کشور پهناور ایالات متحده آمریکا برای زندگی کردن است.

۱۰- جان کوم (Jan Koum)

منبع ثروت: شرکت WhatsApp
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۹٫۸۰ میلیارد دلار

جان کوم پیش از تاسیس شرکت واتس اپ، که امروز محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی در دنیا به شمار می‌رود، نزدیک به ۹ سال در شرکت یاهو فعالیت می‌کرد. در سال ۲۰۱۴، فیس بوک شرکت واتس اپ را به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خریداری کرد و به همین دلیل جان کوم طی یک شب وارد فهرست ثروتمندترین افراد دنیا شد و از خیلی بزرگان جلو زد! جان کوم در سال ۲۰۱۸، به دلیل بروز یک سری اختلافات بین عقاید وی و سیاست‌های کاری فیس بوک، از سمت مدیریت عامل واتس اپ کناره‌گیری کرد.

۹- گوردون مور (Gordon Moore)

منبع ثروت: شرکت Intel
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۱۰٫۸۴ میلیارد دلار

یکی از بنیان‌گذاران شرکت اینتل، اکنون جزو ثروتمندترین افراد ساکن دره سیلیکون شناخته می‌شود. البته او در حال حاضر بازنشسته شده است.

۸- داستین موسکوویتز (Dustin Moskovitz)

منبع ثروت: شرکت Facebook
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۱۱٫۸۲ میلیارد دلار

حین شنیدن نام فیس بوک، هیچ نامی جز مارک زاکربرگ به ذهن نمی‌رسد، اما بد نیست بدانید زاکربرگ در تاسیس فیس بوک تنها نبود و این شرکت در همراهی با هم اتاقی وی در دانشگاه هاروارد، داستین موسکوویتز، پایه‌ریزی شد. وی در حال حاضر، ۳ درصد کل سهام شرکت فیس بوک را در اختیار دارد، هر چند در سال ۲۰۰۸ این شرکت را ترک و شرکت نرم افزاری Asana را تاسیس کرد. داستین موسکوویتز در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Asana مشغول فعالیت است.

۷- اریک اشمیت (Eric Schmidt)

منبع ثروت: شرکت Google
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۱۳٫۶۹ میلیارد دلار

اریک اشمیت یکی از مدیران قدیمی دنیای فناوری است، اما بیشتر دارایی وی بعد از به دست گرفتن مدیریت عامل و مشاور فنی شرکت گوگل حاصل شد. علاوه بر آن، اریک اشمیت شرکت سرمایه‌گذاری Innovation Endeavors را نیز تاسیس کرد.

۶- لورن پاول جابز (Laurene Powell Jobs)

منبع ثروت: شرکت Apple
صنعت: بشردوستی
دارایی خالص: ۲۰٫۰۸ میلیارد دلار

لورن پاول جابز موسس و رییس کنونی Emerson Collective است. این یک سازمان تغییر اجتماعی است و در راستای اهداف خیرخواهانه فعالیت می‌کند. دلیل اصلی قرارگیری وی در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا، در اختیار داشتن نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار از سهم شرکت اپل و دیزنی است که از سوی همسر سابقش، استیو جابز، به وی رسیده است. لورن پاول جابز علاوه بر تاسیس سازمان بشردوستانه Emerson Collective، در شرکت‌های دیگری نیز همچون The Atlantic و Mother Jones سرمایه‌گذاری کرد.

۵- ایلان ماسک (Elon Musk)

منبع ثروت: شرکت Tesla Motors
صنعت: خودروسازی
دارایی خالص: ۲۰٫۸۷ میلیارد دلار

با حذف شرکت‌ها و استارتاپ‌های فرعی که ایلان ماسک تاسیس کرده است، در نهایت به چهار شرکت بزرگ می‌رسیم که روزی به دست این مدیر جاه طلب تاسیس شدند! این روزها بیشتر نام ایلان ماسک همراه با شرکت اسپیس ایکس شنیده می‌شود، اما وی به وسیله سرمایه زیادی که از شرکت تسلا موتورز به دست آورد موفق شد شرکت‌های دیگر همچون شرکت فضایی اسپیس ایکس را تاسیس کند. تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و اکنون یکی از پیشتازهای صنعت اتومبیل‌های الکتریکی به شمار می‌رود.

۴- سرگی برین (Sergey Brin)

منبع ثروت: شرکت Google
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۵۳٫۶۸ میلیارد دلار

دارایی ثروتمندترین افراد ساکن دره سیلیکون از شماره چهار به بعد به یکباره جهش شدیدی پیدا می‌کند! سرگی برین به عنوان یکی از موسسان شرکت گوگل، اکنون به عنوان مدیر آلفابت، هلدینگ مادر گوگل، مشغول فعالیت است. وی در سال ۱۹۹۸، به همراه یکی از دیگر از دوستان خود در دانشگاه استنفورد، لری پیج، گوگل را تاسیس کرد و امروز علاوه بر سرمایه‌ای عظیم، نبض دنیای وب را نیز در اختیار دارد.

۳- لری پیج (Larry Page)

منبع ثروت: شرکت Google
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۵۴٫۸۷ میلیارد دلار

لری پیج بیشتر به خاطر توسعه الگوریتم PageRank موتور جستجوی گوگل، که جزو نخستین و بهترین الگوریتم‌های این موتور جستجو تا امروز شناخته می‌شود، به محبوبیت دست پیدا کرد. وی پیش از خریداری شدن گوگل توسط آلفابت، به عنوان مدیر عامل آن فعالیت می‌کرد، اما امروز، سمت مدیریت عامل آلفابت را در اختیار دارد.

۲- لری الیسون (Larry Ellison)

منبع ثروت: شرکت Oracle
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۶۵٫۲۲ میلیارد دلار

یکی از ثروتمندترین افراد ساکن دره سیلیکون، بنیان‌گذار یکی از بزرگترین غول‌های دنیای فناوری است. لری الیسون، شرکت اوراکل را در سال ۱۹۷۷ میلادی تاسیس کرد و تا سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر عامل آن مشغول فعالیت بود. وی علاوه بر داشتن بیشترین سهم از شرکت اوراکل، سهم زیادی از شرکت‌ تسلا موتورز را نیز در اختیار دارد.

۱- مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

منبع ثروت: شرکت Facebook
صنعت: تکنولوژی
دارایی خالص: ۶۶٫۳۱ میلیارد دلار

انتشار کوله‌باری از اخبار منفی و تنش‌زا درباره فیس بوک به خاطر عدم احترام آن به حریم خصوصی کاربران هرگز سبب نشد جایگاه مارک زاکربرگ در بالای فهرست ثروتمندترین افراد ساکن دره سیلیکون متزلزل شود!

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.