صفحه اصلی / اسلایدر / خروج هیجانی غیر حرفه‌ای‌ها از بورس
خروج   هیجانی  غیر حرفه‌ای‌ها  از  بورس

«کسب و کار» بررسی می‌کند

خروج هیجانی غیر حرفه‌ای‌ها از بورس

نوسانات چند هفته اخیر بازار سرمایه نشان از ضرر و زیان غیرحرفه‌ای‌ها از معاملات بازار سرمایه دارد. در حالی که این موضوع می توان سود کلانی را نصیب حرفه ها و سرمایه گذاران باسابقه در بورس سازد.

ثمانه نادری

به گزارش کسب و کار نیوز، نوسانات چند هفته اخیر بازار سرمایه نشان از ضرر و زیان غیرحرفه‌ای‌ها از معاملات بازار سرمایه دارد. در حالی که این موضوع می توان سود کلانی را نصیب حرفه ها و سرمایه گذاران باسابقه در بورس سازد.
با توجه به افق روشنی که کارشناسان پیش بینی می‌کردند در انتظار بورس باشد، حجم زیادی از سرمایه‌های خرد به سمت بازا سرمایه شتافت و البته همین در رشد شاخص و نوسان آن نیز تاثیرگذار بود. اما افت بورس تا حدودی سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای را از بورس دلزده کرده است.
به عقیده برخی از کارشناسان علت این امر فرار سهام‌داران خرد از ریسک بورس است. در حالی که پایداری در بورس و مقاومت در برابر ریسک بازار، می‌توانست آنها را به سود نزدیک کند.
شاخص کل در پایان معاملات آخرین روز کاری بورس تهران با ۷۲۸ واحد کاهش به ۲۱۱ هزار و ۱۷ واحد رسید.شاخص هم وزن در معاملات بورس تهران با افزایش ۵۰۶ واحدی به عدد ۴۵ هزار ۷۳۷ واحدی رسید و شاخص بازار اول عدد ۱۵۸ هزار و ۳۵۲ واحد را نمایش داد و شاخص بازار دوم روی عدد ۴۰۶ هزار و ۴۵۵ واحد ایستاد. آیفکس نیز ۲ هزار و۵۸۳ واحد را ثبت کرد.
با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون سهم و اوراق و بهادار طی ۲۸۶ هزار نوبت داد و ستد ارزش معاملات به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
در معاملات نمادهای شبهرن، شسپا و ومعادن به ترتیب با ۱۸۴، ۱۴۱ و ۹۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل نمادهای فارس، فولاد و کگل به ترتیب با ۱۹۳، ۱۵۹ و ۱۵۰ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین خساپا، وبملت، وتجارت، خودرو و فولاد پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. در پایان داد و ستد بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت شد و بانک و سیمان به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.