صفحه اصلی / سرخط خبرها / شریفی: سود صنعت سیمان در قیاس با صنایع دیگر با ثبات تر است
شریفی: سود صنعت سیمان در قیاس با صنایع دیگر با ثبات تر است

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین

شریفی: سود صنعت سیمان در قیاس با صنایع دیگر با ثبات تر است

کسب و کار نیوز: در این رویداد، احمد شریفی مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو با قرائت گزارش عملکرد شرکت گفت: تولید کلینکر سیمان فارس‌نو در سال مالی ۹۷ معادل ۱،۱۰۸،۶۹۶ تن بود که در مقایسه با سال مالی ۹۶ رشد ۳/۱ درصدی راثبت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، در این مجمع سود تقسیمی به ازای هر سهم ۱۳۰۰ ریال (معادل ۴۵۵ میلیارد ریال) مصوب شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۶۰ درصدی را ثبت کرد.

در این رویداد، احمد شریفی مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو با قرائت گزارش عملکرد شرکت گفت: تولید کلینکر سیمان فارس‌نو در سال مالی ۹۷ معادل ۱،۱۰۸،۶۹۶ تن بود که در مقایسه با سال مالی ۹۶ رشد ۳/۱ درصدی راثبت کرده است.

او افزود: تحویل کلینکر و سیمان در این شرکت هر کدام به ترتیب معادل ۲۸۲،۰۲۳ تن و ۸۷۱،۵۲۱ تن بوده و میزان تحویل سیمان صادراتی شرکت در سال ۹۷ با ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ معادل ۹۸،۵۵۵ تن شد.

وی ادامه داد: همچنین کلینکر صادراتی نیز ۲۸۲،۰۲۳ تن تولید شد که درمقایسه با سال مالی ۹۶ حدود ۵۳ درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که کلینکر صادراتی شرکت در مقایسه با سال مالی ۹۵ معادل ۳۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سود تضمین شده صنعت سیمان

شریفی در حوزه تحلیل وضعیت صنعت نیز تصریح کرد: صنعت سیمان به دلیل افزایش هزینه‌ها، دشواری فضای کسب و کار، کاهش تقاضای بازار و ورود تولیدکنندگان جدید و قیمت‌شکنی بعضی از رقبا، سودآوری کمتری خواهد داشت لکن این سود به دلیل عدم تکیه بر مواد اولیه وارداتی در مقایسه با سایر صنایع صنعتی با ثبات و تضمین شده‌تر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس نو افزود: رضایت مشتریان، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی، حفظ ظرفیت عملی تولید و فروش محصول، مدیریت هزینه‌ها و افزایش سودآوری شرکت، بهبود مستمر سازمان و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و پشتیبانی و رعایت الزامات زیست‌محیطی از اهداف کلان شرکت برای سال جاری است.

وی گفت: سود خالص شرکت سیمان فارس نو نسبت به سال مالی پیشین ۳۱۶/۹ درصد رشد داشته است. مبلغ سود خالص در سال مالی منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹، ۲۰۷،۵۱۶ میلیون ریال بوده و این در حالیست که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ سود خالص سفانو به ۸۶۵،۳۰۵ میلیون ریال رسیده است.

گفتنی است در این مجمع گزارش حسابرس مستقل شرکت قرائت شد و موسسه حسابرسی «مختار و همکاران» به عنوان حسابرس مستقل قانونی در سال مالی ۹۸ و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشارمعرفی شدند .

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.