صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / هدف گذاری ۳۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در سال ۹۸

هدف گذاری ۳۰ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در سال ۹۸

کسب و کار نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونین و مدیران بنیاد با بیان اینکه برای سال ۹۸ اشتغال ۳۰ هزار نفر از ایثارگران جویای کار، هدف گذاری شده است، گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ هزار ایثارگر جویای کار در کشور وجود دارد. در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاش هستیم در سال جاری این میزان را به ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم. هم اکنون نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد است و این میزان در بین جامعه ایثارگری حدود ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ بیش از ۶۹ هزار ایثارگر جویای کار وجود داشت، افزود: با تلاش اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدامات خوبی صورت گرفته است و روند افزایشی در ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری حفظ شده است این در حالی است که هر ساله با تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان ایثارگر مواجه هستیم. برقراری ارتباط بین انتخاب رشته تحصیلی و بازار کار و اشتغال، یکی از ضرورت‌هایی است که ایثارگران باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد در ادامه با تأکید بر اینکه مشاوره تحصیلی و شغلی باید به گونه‌ای صورت گیرد که فارغ‌التحصیلان سریع‌تر جذب بازار کار شوند، اظهار داشت: فرهنگ سازی برای افزایش انگیزه افراد برای اشتغال در حوزه‌های بخش خصوصی و غیردولتی یک ضرورت است زیرا با توجه به سیاست کوچک سازی دولت و تقاضاهای زیاد برای استخدام در بخش دولتی، امکان اشتغال در بخش دولتی برای همه متقاضیان وجود ندارد. با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرصت خوبی برای ورود ایثارگران در حوزه‌های مختلف به خصوص بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه تصریح کرد: از مجموع ۹۰ هزار ایثارگر جویای کار، بیش از ۹ هزار نفر فرزند شهید، دو هزار و ۶۰۰ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر جانباز هستند و مابقی هم شامل فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و هم خواهر و برادر شهید می‌شوند. از این تعداد، ۲۳ هزار نفر دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند که باید از طریق آموزش‌های فنی و مشاوره‌های شغلی، برای توانمندسازی و اشتغال آنان اقدام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مانند ایجاد استارت آپ‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: این ظرفیت سازی با استفاده از امکانات بنیاد و سازمان‌های تابعه یک ضرورت است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که ایثارگران هم از این فرصت‌ها به خوبی جهت اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.