چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / تنها بافت جهانی کشور محصور در میان سیم‌های برق
تنها بافت جهانی کشور محصور در میان سیم‌های برق

تنها بافت جهانی کشور محصور در میان سیم‌های برق

مسئولان، مشکلات بصری و سیمای بافت تاریخی که ناشی از سیستم برق‌رسانی سنتی آن است را در آینده‌ای نه چندان دور و به شرط تأمین اعتبارات لازم برطرف خواهند کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, یکی از مشکلات بافت تاریخی شهر یزد و به ویژه عرصه جهانی آن، سیم‌ها و تیر برق‌هایی است که در گذشته برای توزیع برق ایجاد شده‎ اند چرا که علاوه بر مستعد حادثه و خطرآفرین بودن، منظر و سیمای نامطلوبی به بافت داده است.
البته این مشکل در حال حاضر توجه مسئولان شهر و متولیان بافت تاریخی را برانگیخته و آنها را به رفع این مشکل واداشته است، مشکلی که بازه زمانی طولانی مدت و اعتبارات مکفی را می‌طلبد.
علیرضا پورسلمان، جانشین پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رفع مشکلات سیما و منظر بافت تاریخی به ویژه در عرصه جهانی آن، اظهار می‌کند: یکی از مشکلات بافت تاریخی شهر یزد موقعیت بصری نامطلوب آن است که ناشی از تجمع تأسیسات شهری به ویژه سیم‌ها و تیرهای برق در این بافت تاریخی است.
وی اضافه می‌کند: در همین راستا بر طبق برنامه‌ریزی پایگاه میراث فرهنگی، بازدیدی با حضور مسئولان مربوطه از بافت تاریخی انجام و نمونه‌های موفق و ناموفق و همچنین راهکارهای اولیه به منظور رفع این نواقص شناسایی شدند.
این مسئول تاکید می‌کند: این برنامه هر چند به صورت بلند مدت است اما در نهایت به ساماندهی بصری بافت تاریخی منجر خواهد شد به طوری که تلاش می‌شود تا بسیاری از کابل‌ها و حتی جعبه‌های توزیع برق، در درون دیوارها و زمین تعبیه می‌شوند.
علی ابویی، قائم مقام مدیر شرکت توزیع برق شهرستان یزد نیز با اشاره به جهانی شدن بافت تاریخی یزد و برنامه‌ریزی این شرکت برای ساماندهی تأسیسات شهری این بافت جهانی، اظهار می‌کند: ساماندهی ۲۹۰ هکتار بافت تاریخی جهان‌شهر یزد در قالب طرحی جامع و در بازه‌ی زمانی پنج ساله باید اجرایی خواهد شد.
وی، برآورد اولیه هزینه‌های طرح ساماندهی و اصلاح تأسیسات شهری حوزه برق در بافت تاریخی یزد را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: طرح در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز قابل اجراست البته طرح در چندین فاز انجام خواهد شد و هر فاز بدون در نظر گرفتن ضریب افزایش نرخ، حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
ابویی با بیان این که طرح اصلاح و بهبود شبکه‌های برق از طرف شرکت توزیع برق تهیه و به صورت مکتوب به استانداری اعلام شده است، می‌گوید: شرکت توزیع برق یزد به محض اولین تخصیص اعتبار و آماده بودن کامل طرح نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.