صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / آخرین خبرها از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی
آخرین خبرها از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی

آخرین خبرها از انتخاب سرمربی جدید تیم ملی

رسانه های ورزشی و طرفداران فوتبال در ایران از حضور احتمالی مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران استقبال نکرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, ماه ها بعد از جدایی کارلوس کی روش از فوتبال ملی و در شرایطی که این مربی در کلمبیا تیم خود را آماده رقابت های کوپا آمریکا می کند فوتبال ایران در آستانه فیفادی ماه ژوئن در تدارک استقبال از سرمربی جدیدی است که نامش به دلایل مختلف از رسانه ها مخفی مانده است.
در روزهای گذشته انتشار اخباری از منابع ایرانی به بلژیک و رسانه های اروپایی رفته و از آنجا به ایران بازگشته و همین مساله باعث ترند شدن نام این سرمربی بلژیکی شده است. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که در زمان بازیگری از مشهورترین های این کشور به حساب می آمد اما در مربیگری کارنامه شگفت انگیزی از خود به جای نگذاشته است. طبعا اولین نقطه ضعف ویلموتس مقایسه با کارلوس کی روش است که به دلیل حضور در منچستر یونایتد و همچنین سرمربیگری تیم ملی پرتغال که به هر حال تیم معتبرتری از بلژیک است ، از نظر کارنامه در ذهن فوتبالدوستان ایرانی نمره قبولی می گرفت. در مورد ویلموتس نکته جالب حضور او در مجلس بلژیک به عنوان یک سیاستمدار و عمر نه چندان بلندش به عنوان سرمربی است. اگر چه بررسی کارنامه او در بلژیک بسته به نگاه نویسنده می تواند مثبت یا منفی باشد.
نکته دیگر درباره حضور این سرمربی ، سکوت کامل فدراسیون فوتبال، خود او و البته منابع بلژیکی است؛ بنابراین به هیچکدام از خبرهای منتشر شده نمی شود استناد کرد اگر چه در آخرین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نام او به همراه لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و همچنین هروه رنار سرمربی تیم ملی مراکش توسط مهدی تاج به عنوان نامزدهای احتمالی هدایت تیم ملی مطرح شده که بنابراخبار به دست آمده ، مذاکرات با این دو مربی اسمی و مقبول پیش نرفته است. همچنین بنابر صحبت های غیررسمی برخی منابع مبلغ درخواستی ویلموتس از فدراسیون فوتبال ۲ میلیون دلار است که همین مساله توافق با او را نیز به چالش کشیده است. اگر چه برخی منابع دیگر این عدد را ۱٫۵ میلیون یورو اعلام کرده اند که این رقم نیز برای استخدام ویلموتس کمی بیش از انتظار به نظر می رسد.
اینکه در فدراسیون فوتبال چه کسی پیگیر مذاکره با سرمربیان خارجی است مشخص نیست اما یقینا اگر گزینه نهایی مارک ویلموتس باشد احتیاط و مخفی کاری حداکثری فدراسیون برای اعلام اسم این مربی خیلی هم منطقی نیست. به هرحال در بازار جهانی جای فردی مثل این نماینده سابق مجلس بلژیک مشخص است و همچنین قیمت او نیز با یک تقریب قابل حدس …پس چه بهتر که مسایل ساده را چنین بحرانی ، پیچیده و عجیب و غریب تصور نکنیم. روند انتخاب ، مذاکره و توافق با مربیان خارجی مسیر مشخصی دارد و اهالی فن ، و آن ها که به فوتبال دنیا آشنا هستند به سادگی می توانند کار را پیش ببرند. برخلاف آنچه که در ایران اتفاق افتاده و آنچه که ما شنیده ایم با حضور سفرا و چهره هایی که کار اصلی شان فوتبال نیست.
در هر صورت رسانه ها و همینطور مخاطبان میلیونی فوتبال ملی در انتظار اتمام این داستان طولانی و خسته کننده هستند. امیدواریم فصل آخر قصه تازه فوتبال ملی به یک اسم امیدوارکننده ختم بشود. کسی که فارغ از نام و مسایلی از این دست مربی باشد که بتواند فوتبال ایران را بعد از هشت سال حضور کی روش چند پله بالا تر برده و بتواند جاه طلبی های ملی ما را در قاره و جهان واقعیت ببخشد.
مهمترین بازی های پیش روی تیم ملی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است که برخلاف تصور یک دوره مسابقات بسیار دشوار است. جام ملت های آسیا نشان داد فوتبال آسیا سرمایه گذاری وسیعی را انجام داده و این حضور در جام جهانی آینده را به کاری سخت تبدیل خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.