صفحه اصلی / سرخط خبرها / ورود پروانه‌ها به تهران هیچ خطر زیست محیطی ندارد
ورود پروانه‌ها به تهران هیچ خطر زیست محیطی ندارد

یک فعال محیط زیست گفت

ورود پروانه‌ها به تهران هیچ خطر زیست محیطی ندارد

کسب و کار نیوز - یک فعال محیط زیست گفت: ورود پروانه‌ها به تهران هیچ خطر زیست محیطی ندارد و هیچ آسیبی به پوشش گیاهی و درختان شهر نمی‌زند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آنا،علی بخشی‌پور با اشاره به ورود پروانه‌ها به شهر تهران گفت: به دلیل بارش‌های فراوانی که در کشور رخ داد پوشش گیاهی در حجم وسیعی گسترش یافت که همین موضوع دلیلی برای افزایش میزان جمعیت حشرات از جمله پروانه‌ها است.

وی با بیان اینکه بارش‌های گسترده در تهران هم منجر به افزایش پوشش گیاهی در سطح شهر شد به برخی شایعات در خصوص خطرناک بودن ورود پروانه‌ها به پایتخت واکنش نشان داد و افزود: ورود پروانه‌ها به تهران هیچ خطر زیست محیطی ندارد و هیچ آسیبی به پوشش گیاهی و درختان شهر نمی‌زند.

این فعال محیط زیست گفت: برخلاف حشره شب‌پره که آسیب محیط زیستی دارد و با لانه‌گزینی در ساقه درختان و گیاهان منجر به خشک شدن آنان به دلیل آب‌خوردگی تنه درختان می‌شود اما پروانه به‌دلیل روزپَر بودن آفت محیط زیستی و تهدیدی محسوب نمی‌شود.

بخشی‌پور گفت: این پروانه‌ها از نژاد بومی ایران بوده و حضورشان علاوه بر اینکه می‌تواند منبع تغذیه پرندگان باشد به زنجیره گردافشانی هم کمک کرده و باعث ازدیاد گل و گیاه در سطح شهر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.