صفحه اصلی / اصناف / قاچاق محدود دام از مرز‌های کشور
قاچاق محدود دام از مرز‌های کشور

قیمت هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۰۴ هزار تومان رسید

قاچاق محدود دام از مرز‌های کشور

ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۴ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۲ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۴ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.وی کاهش قدرت خرید خانوار را عامل اصلی رکود و کسادی بازار گوشت دانست و افزود: علی‌رغم فراوانی عرضه دام در میادین، خریداری در بازار وجود ندارد.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده در میادین را ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در هفته‌های اخیر هر کیلو دام زنده با نرخ‌های بالاتری خرید و فروش می‌شد.رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و رکود مطلق حاکم بر بازار، نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به وضعیت قیمت در روز‌های آتی داشت.وی ادامه داد: شرایط مساعد بارندگی و رویش علف در مراتع و جنگل‌ها موجب شده تا دامداران تعجیلی در عرضه دام به بازار نداشته باشند.

ملکی با بیان اینکه قاچاق دام به صورت محدود از مرز‌های کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از خروج غیر قانونی دام جلوگیری شود چرا که قاچاق محدود بر نوسان قیمت دامن می‌زند. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به افت تقاضا برای خرید و تضعیف بودجه خانوار بدیهی است که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.وی نرخ هر کیلو لاشه وارداتی را ۸۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات، قیمت گوشت داخلی با وارداتی تفاوت چندانی ندارد.

ملکی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت به بازار نداریم، اظهار کرد:: افزایش عرضه دام و ورود بره‌های نو به بازار بر انباشت دام و رکود حاکم بر بازار دامن می‌زند.این مقام مسئول با بیان اینکه امکان تامین ۹۰ درصد نیاز کشور از تولید داخل وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به سیاست مسئولان در جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور از اسفند تاکنون پیش بینی می‌شود که با استمرار این روند تنها ۱۰ درصد نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود که این امر در جلوگیری از خروج ارز از کشور تاثیر بسزایی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.