چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / صاحب خانه‌هایی که مردگان را در خانه دفن می کردند!
صاحب خانه‌هایی که مردگان را در خانه دفن می کردند!

صاحب خانه‌هایی که مردگان را در خانه دفن می کردند!

رییس پزشک قانونی شهرستان بافق قدمت اسکلت‌های مکشوفه در قلعه «رضا آباد» این شهرستان را بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدرضا آیت‌اللهی با اشاره به این که قدمت استخوان‌های دو اسکلت مکشوفه در بافق بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال ارزیابی شده است، اظهار کرد: استخوان‌های انسان در بازه زمانی بیش از ۱۰۰ سال تجزیه می‌شوند و تقریباً در گورستان‌ها از آن‌ها چیزی جز خاک باقی نمی‌ماند.
وی با تاکید بر این که اسکلت‌های مذکور قدمت زیادی ندارند، گفت: از آنجایی که تمام آبادی‌های گذشته یزد صاحب قبرستانی برای دفن مردگان خود بوده‌اند، به نظر می‌آید استخوان‌های مکشوفه مربوط به قبرستان مجاور این قلعه بوده یا در درون قلعه دفن شده‌اند.
«لیلی رنجبر» سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق نیز با اشاره به این که اسکلت‌های مکشوفه قدمت چندانی ندارند، به خبرنگار گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور، مردم بسیاری از آبادی‌ها مردگان خود را در قلعه‌هایی هر چند با مالکیت شخصی خود دفن می‌کردند.
وی با بیان این که این موضوع نیز قدمت زیادی ندارد، یادآور شد: هنوز هم برخی افراد در بافق هستند که دفن مردگان در قلعه‌ها را بخاطر دارند.
چندی پیش مالک بنای قلعه تاریخی «رضا آباد» بافق در حین مرمت بنا، استخوان‌های دو اسکلت را پیدا کرده و موضوع را به نیروی انتظامی شهرستان گزارش داده بود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.