صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / ایجاد مراکز غذایی برای دیگر ادیان در رمضان سبب افزایش زائران می‌شود
ایجاد مراکز غذایی برای دیگر ادیان در رمضان سبب افزایش زائران می‌شود

رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

ایجاد مراکز غذایی برای دیگر ادیان در رمضان سبب افزایش زائران می‌شود

رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: تدارک دیدن مراکز خدمات غذایی برای سایر آموزه‌های دینی که روزه بر آنان واجب نیست در ایام ماه مبارک رمضان سبب افزایش ورود زائر به استان می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید ولی‌زاده در خصوص میزان ورود و خروج مسافر در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای ماه مبارک رمضان هستیم هنوز آمار دقیقی از میزان ورود و خروج مسافر در دست نیست اما قاعدتاً در این ایام میزان سفرها به صورت طبیعی کاهش می‌یابد و میزان تغییرات آن را می‌توان در میانه این ماه به دست آورد. در خصوص فروش بلیت‌های هواپیما، قطار و سایر وسایل حمل و نقل نیز قاعدتاً این آمار کاهش می‌یابد.
وی در خصوص قیمت بلیت در این ایام عنوان کرد: قیمت بلیت تابعی از میزان عرضه و تقاضا است در ایامی مانند ماه مبارک رمضان تقاضای سفر کاهش می‌یابد به همان میزان عرضه نیز کاهش پیدا می‌کند بنابراین نمی‌توان زیاد امیدوار بود که قیمت‌ها کاهش داشته باشند. در گذشته به دلیل نبودن مشکلاتی مانند افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش هزینه‌های حمل و نقل در ایام غیر پیک عرضه کاهش کمتری داشت و طبیعتاً در چنین شرایطی نرخ‌ها کاهش چشمگیری داشت اما امروزه شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سرسام‌آوری را برای آماده‌سازی وسایل خود و… متحمل می‌شوند.
رئیس انجمن صنفی خدمات مسافری خراسان رضوی اضافه کرد: این مساله موجب کاهش تقاضای سفر در بین اقشار مختلف مردم شده است لذا نمی‌توان به صورت قاطع اظهار نظر کرد که قیمت‌ها کاهش یا افزایش داشته است. به صورت تقریباً طبیعی ظرف دو سال گذشته نرخ‌های بلیت به ویژه بلیت هواپیما در برخی روزها کمتر و در روزهای پایانی هفته به مقصد مشهد گران‌تر عرضه می‌شود.
ولی‌زاده بیان کرد: در گذشته در ایام ماه مبارک رمضان که هزینه‌های حمل و نقل، اقامت، پذیرایی و تغذیه ارزان‌تر بود شاهد حضور زائران زیادی بودیم که قصد سفر حداقل ۱۰ روزه به مشهد را داشتند تا در کنار بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) روزه‌داری کنند.
وی درخصوص راهکارهای عدم کاهش ورود زائر در این ایام گفت: اگر بتوان در ایام ماه رمضان برای آموزه‌های دینی که روزه گرفتن بر آن‌ها واجب نیست مراکز ویژه‌ای تدارک دید تا این افراد از خدمات غذایی برخوردار شوند می‌تواند تاثیر مثبتی بر میزان ورود زائران داشته باشد. از طرف دیگر کاهش هزینه‌های سفر که تابع شرایط خاصی است نیز می‌تواند بر حجم زائر ورودی به مشهد بیافزاید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.