صفحه اصلی / چند رسانه ای / هیوندا i20 سری N رقیب جدی فولکس واگن و فورد (+عکس)
هیوندا i20 سری N رقیب جدی فولکس واگن و فورد (+عکس)

هیوندا i20 سری N رقیب جدی فولکس واگن و فورد (+عکس)

بدنه خودرو عضلانی‌تر شده و گلگیرهای عقب و جلو پهن‌تر از نسخه‌های قبلی این محصول هستند.

خودروی i20 یک پسوند “N” را به خود اضافه کرده تا بتواند با خودروهایی مانند فولکس‌واگن پولو GTi و فورد فیستا ST رقابت کند. مردم با شنیدن نام هیوندای به یاد یک برند اسپورت نخواهند افتاد. خودروی i20 این برند نیز با یک موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی احتمالا چندان هیجان‌انگیز نخواهد بود.

شاید نسخه‌های i20 با موتور ۱٫۴ لیتری کمی جذاب‌تر به نظر برسند، اما جذابیت بیشتر آنها نیز چنگی به دل نمی‌زند. اما مدل اسپورت‌تر این خودرو که اخیرا به طور مخفیانه در نوربرگ رینگ دیده شده، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قابل ملاحظه است.

  • احتمالا این نسل از i20 به موتورهای ۱٫۶ لیتری بنزینی T-GDi مجهز می‌شود.
  •  برای هماهنگی با قدرت بیشتر، از شاسی سرسخت‌تری بهره می‌برد.
  • خودرو ارتفاع کمتری از سطح زمین داشته و به همین علت سیستم تعلیق سخت‌تری دارد.
  • به یک خودروی استاندارد شبیه است.

زمانی که به یک هیوندای i20 فکر می‌کنید، شاید یک هاچبک راحت و برجسته در ذهن شما تداعی شود. اما آیا رانندگی با این خودرو نیز جذاب است؟ موتور ۱٫۲ لیتری آن به اندازه کافی کسل‌کننده به نظر می‌رسد و موتور  ۱٫۴ لیتری آن با وجود هیجان بیشتر نسبت به نسخه بنزینی همچنان “معمولی” است.

حالا تصور کنید یک هیوندای i20 جدید می‌تواند با سرعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، صدای گوش‌خراش اگزوزش و با دقت زیاد  از کنار شما بگذرد. این روند با سرعت در حال اتفاق است و هیوندای در حال شکل دادن آن در نسل جدید i20 است.

احتمالا هیوندای  برای i20 های جدیدش از موتورهای ۱٫۶لیتری توربوشارژ بنزینی استفاده خواهد کرد که حدود ۱۹۹ اسب‌بخار یا برابر با یک کیا “سید GT” قدرت دارد. این موتور با یک سامانه انتقال قدرت ۶ سرعته MT یا سامانه خودکار ۷ سرعته دو کلاچه هماهنگ است.

بدنه خودرو عضلانی‌تر شده و گلگیرهای عقب و جلو پهن‌تر از نسخه‌های قبلی این محصول هستند. هیوندای احتمالا از شاسی و سامانه تعلیق قویتری برای i20 قدرقدرتش بهره می‌برد. از طرفی صفحات ترمز نیز در i20N بزرگتر شده تا پاسخ‌گوی قدرت بیشتر خودرو باشد. این خودرو به زودی به چالش با فولکس‌واگن پولو GTi و فورد فیستا ST پرداخته و به دلیل قیمت کم خود به شدت رقابتی نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.