به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علیاکبر بحرانی، رئیس سکوی بلال درباره اجرای این پروژه گفت: با توجه به خطرهای بالقوه نبود سیستم F&G اتاق برق و همچنین شرایط اقتصادی کشور مبنی بر به حداقل رساندن هزینهها، موضوع اتصال سیستم F&G به سیستم DCS از سوی گروه کنترل و ابزار دقیق سکو بررسی و مطالعه شد.
وی افزود: با انجام تغییرات لازم در برنامه DCS و عملیات سختافزاری لازم، سیستم حفاظت و اعلام حریق سوییچروم چاههای سکوی بلال نصب و راهاندازی شد.
به گفته بحرانی، در این عملیات پس از بررسی همه جوانب، انجام مطالعات چند ماهه، اعمال تغییرات لازم در سیستم کنترل و تغییرات سختافزاری، سیستم F&G به DCS سکو متصل و پنل محلی نصبشده حذف شد.
بر این اساس، هزینه انجام این پروژه طبق استعلامها و مناقصههای انجام گرفته در گذشته و با احتساب قیمت ارز پارسال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه با تلاش دریادلان سکوی بلال این هزینه صرفهجویی شد و پروژه بدون برونسپاری با شایستگی پایان یافت.
راهاندازی سیستم حفاظت و اعلام حریق چاههای سکوی بلال
سیستم حفاظت و اعلام حریق سوییچروم چاههای سکوی بلال پس از انجام محاسبهها و کار دقیق علمی به بهترین شکل ممکن نصب و راهاندازی شد.