صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / جمع آوری کمک ۲۵۰ میلیاردی برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده
جمع آوری کمک ۲۵۰ میلیاردی برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده

در نشست خبری عنوان شد

جمع آوری کمک ۲۵۰ میلیاردی برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از گردآوری کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی مناطق سیل زده و برگزاری حراج هنری-ورزشی برای تجهیز این مدارس در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه ماه مبارک رمضان در این سازمان و برنامه ریزی برای برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی در قالب ۱۲۰۰ اجرا طی ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برنامه‌های سازمان در ماه مبارک رمضان با ۵ رویکرد تدارک دیده شده است. این رویکردها شامل تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، محتوای معنوی ماه مبارک رمضان، مناسبت‌های مذهبی ماه رمضان، توجه به شعار سال و موضوع سیل مناطق شمالی و جنوبی کشور می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع برنامه‌های تدارک دیده شده ۱۲ برنامه در قالب هنری و ۱۸ برنامه در قالب فرهنگی-ادبی-قرآنی اجرا می‌شود، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: ویژه برنامه در آستان جانان در ۹ منطقه تهران در حال برگزاری است که این ویژه برنامه‌ها از یک ساعت پیش از افطار آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. برنامه‌هایی چون بازارچه‌های رمضانی، اجرای مسابقات فرهنگی، جز خوانی قرآن و … در زمره این برنامه‌ها به شمار می‌رود. همچنین امسال برنامه سفره افطاری ساده که سال گذشته تنها در میدان امام حسین ع تهران برگزار شد، در سه نقطه شهر تهران برگزار می‌شود که علاوه بر همان میدان، ایستگاه متروی جوانمرد و فرهنگسرای ولا نیز به آن افزوده شده است و تمامی هزینه‌های این سفره‌های ساده افطاری به همت خیرین تأمین شده است. همچنین امسال برنامه دیگری با عنوان «با رهروان سحر» تدارک دیده شده که در آن در برخی از منازل شهروندان تهرانی و با مشارکت خیرین سفره‌های سحری پهن خواهد شد.

اوحدی همچنین از برگزاری همایش بزرگ روزه اولی‌ها در پردیس تئاتر خاوران تهران و نیز چهارمین دوره جشنواره بچه‌های محراب ویژه تجلیل از مؤذن ها و مکبران ۱۰ تا ۱۶ ساله تهران خبر داد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از اجرای برنامه‌ای با عنوان سِحر سَحَر در فرهنگسرای ارسباران خبر داد که در آن برنامه‌ای با محوریت موسیقی محلی ۱۰ استان کشور که دارای تم آئینی و با محوریت ماه رمضان هستند تدارک دیده شده است.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌هایی چون اجرای نمایشگاه ۴۰ آینه شامل نمایش آثاری از گنجینه موزه ملک در محل باغ موزه هنرهای ایرانی و نمایش برخی از آثار گنجینه موزه امام علی ع با محوریت نقاشی‌های قهوه خانه‌ای که با موضوع امام علی ع کشیده شده است، در ایام ماه رمضان در این دو محل خبر داد.

اجرای برنامه مسابقه «گل و دل» با محوریت فرهنگسرای رسانه که طی آن عکس‌های ثبت شده از مناطق سیل زده توسط عکاسان خبری به نمایش گذاشته شده و عوائد حاصل از فروش آن به سیل زدگان اختصاص می‌یابد، از دیگر برنامه‌هایی بود که اوحدی از اجرای آن در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برنامه دیگری نیز به منظور تجلیل از سفیران اهدای عضو در کشور با همکاری انجمن اهداکنندگان عضو همزمان با نیمه ماه رمضان برگزار خواهیم کرد و جشنواره عمری با قرآن به منظور تجلیل از ۶ هنرمند و قرآن پژوه به همراه تجلیل از خانواده شهید کاشفی از شهدای مدافع حرم و خادمان قرآن نیز امسال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی در ادامه همچنین از اجرای ویژه برنامه‌ای با عنوان جوانمردان با محوریت تجلیل از شهیدان طیب حاج رضایی، شاهرخ ضرغام و مجید قربانخانی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست خبری اوحدی از اجرای همایشی بزرگ با عنوان مادر امت خبر داد که ویژه بانوان در تهران و ۹ استان کشور در پنج شنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت خدیجه (س) برگزار خواهد شد که این ویژه برنامه در شهر تهران از ساعت ۱۰ صبح در میدان آئینی امام حسین ع با حضور بانوان تهرانی و میهمانانی از یمن، سوریه، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان اظهار داشت: این قرارگاه فرهنگی با حضور ۱۲ دستگاه فرهنگی در کشور شکل گرفته است و تاکنون ۷ جلسه منظم برای سازماندهی برنامه‌های فرهنگی به هموطنان سیل زده برگزار کرده است که از جمله مهمترین خروجی‌های آن تهیه و تولید ۱۸ هزار بسته محصولات فرهنگی از سوی سازمان بسیج و برپایی ۲۵ قرارگاه فرهنگی در مناطق سیل زده بوده است. همچنین این قرارگاه با همکاری جمعیت خیرین مدرسه ساز و در همایش اخیر این جمعیت موفق به گردآوری کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی توسط خیرین مدرسه ساز شد که این مبلغ صرف بازسازی مدارس مناطق سیل زده خواهد شد.

به گفته اوحدی: در جریان سیل اخیر ۱۵۰۰ مدرسه در این استان‌ها آسیب دیده اند که از این میزان ۲۷۰ مدرسه به صورت کامل تخریب شده است و مبلغ گردآوری شده ۶۵ درصد از اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را تأمین کرده و مابقی این اعتبار نیز توسط دولت تأمین می‌شود.

وی در همین زمینه عنوان کرد: روز ۲۵ ماه مبارک رمضان در پردیس گالری ملت تهران نمایشگاه بزرگی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان و مدال‌های ورزشکاران کشور برگزار می‌شود که درآمد حاصل از فروش این آثار نیز صرف تجهیز این مدارس بازسازی شده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.