صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / افتتاح ۶۰ درصد از جلوخان آرامگاه فردوسی در روز پاسداشت زبان پارسی
افتتاح ۶۰ درصد از جلوخان آرامگاه فردوسی در روز پاسداشت زبان پارسی

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس خبر داد:

افتتاح ۶۰ درصد از جلوخان آرامگاه فردوسی در روز پاسداشت زبان پارسی

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس از افتتاح ۶۰ درصد از پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی همزمان با روز ملی فردوسی در روز 25 اردیبهشت‌ ماه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , مسعود ریاضی که صبح امروز در افتتاحیه همایش بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» سخن می‌گفت، در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توس اظهار کرد: سال‌ها در توس فعالیت عمرانی خاصی انجام نشد و شاید قریب به ۵۰ سال بود که ما در محدوده توس و آرامگاه فردوسی اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.
وی ادامه داد: اخیرا پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی آغاز شده و در حدود ۶ ماه است که در حال انجام است و امیدواریم در روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه، ۶۰ درصد آن را افتتاح کنیم که فضایی نسبتا فاخر بوده و امیدواریم مورد پسند بازدیدکنندگان قرار گیرد.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس در خصوص پروژه پردیس نیز عنوان کرد: پروژه بزرگ دیگری به نام پروژه پردیس در این مکان در حال آغاز است که حدود ۳۰ هکتار را شامل شده و در حال حاضر به دست یکی از مشاورین و طراحان توانمند و زبده است که فعالیت خود را آغاز کرده، ضمنا قرارداد این پروژه ۹ ماهه است و امیدواریم تا پایان سال مصوباتش را دریافت کرده و وارد فاز اجرایی شود.
ریاضی اضافه کرد: پروژه‌های ریز و درشت دیگری همچون پروژه رودبار کشف‌رود که پروژه‌ای قابل توجه است، از آن جمله بوده و نیز پیگیری مسائل دیگری در ارتباط با میراث، راه و شهرسازی و دیگر نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها توسط شورای پنجم و کمیسیون توس انجام شده است.
وی ادمه داد: یکی از چالش‌های موجود آن است که طرح شهری در توس نداریم و به مجرد این که شورای پنجم فعالی کمیسیون را تصویب کرد؛ مسکن و شهرسازی نیز برای تهیه طرح‌های شهری آن‌جا قرارداد بست. همچنین حدود ۶ ماه است که در کمیسیون ماده پنج، طرح فاز یک آن مصوب شده؛ اما متاسفانه به دلیلی که نمی‌دانم، به تهران ارسال نشده که این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که از نام این همایش یعنی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» پیداست، به عقیده من، واقع در آستانه یک گذرگاه؛ هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ مکانی هستیم و شهر توس به لحاظ مکانی نقطه‌ای بارز و درخشان در مسیر راه ابریشم بوده است و از نظر من یک گذرگاه تاریخی نیز هست که می‌تواند ما را از گذشته پرافتخارمان به آینده روشنمان برساند؛ به شرط آن که قدر این گذرگاه را بدانیم.
ریاضی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: از برادران و خواهران خود در شورای پنجم تشکر می‌کنم که اسباب این امر را فراهم کردند تا در این دو سال اخیر توجه بیشتری به مساله فردوسی، شاهنامه و توس از سمت مدیریت شهری صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.