به گزارش کسب و کار نیوز، در فروردین ماه امسال ۳ هزار و۱۶۴ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۷۰درصد در بخش کالا و ۳۰ درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۵ درصد به صورت حضوری، ۹۲ درصد تلفنی و ۳ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است. در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳ هزار و ۱۰۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری۲ درصد منجر به رضایت شاکی، ۴۳ درصد متخلف،۵۲ درصد غیرمتخلف و ۳ درصد در دست بررسی است. طبق گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.
بیش از ۳۱ هزار فقره بازرسی از صنوف تهران در فروردین ماه انجام شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران تعداد کل بازرسی ها از صنوف تهران در فروردین ماه سال جاری ۳۱ هزار و ۷۷۰ فقره بود که ۴ هزار و ۳۹۸ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال تشکیل شده است .