به گزارش کسب و کار نیوز، تابش ادامه داد: بنابر یافتههای ما، تا کنون حداکثر ۲۵ درصد از بازار بالقوه سینمای ایران فعال شده است و این یعنی جا برای همه ژانرها و گونههای هنری وجود دارد.بنیاد فارابی در سال ۱۳۹۸ خود را موظف میداند به جای تلاش برای متوقف کردن آثار سینمایی موفق، سعی خود را مصروف این کند که هر اثر با ارزشی، در هر ژانر و گونهای، مخاطب خود را پیدا کند و به موفقیت نسبی تجاری دست یابد. برای نخستین بار و در سال رونق تولید ملی، همکارانم در معاونت امور بینالملل بنیاد فارابی، در حال تدوین برنامه و تنظیم زیرساختهایی هستند که بتوان از ظرفیت عظیم ایرانیان مقیم خارج از کشور، برای خلق ثروت و نمایندگی صنعت تصویر ایران استفاده کرد. با توجه به تحریمهای نامنصفانه ایالات متحده، این ایرانیان خارج از کشور، و فعالان بخش خصوصی هستند که میتوانند با رعایت استانداردها و مقررات، نه تنها به ترویج صنعت تصویر ایران در جهان کمک کنند، بلکه برای خود و نیز برای کشور خود به خلق ثروت بپردازند.
به گفته مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در سال جاری مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران، به عنوان بخش خصوصی در کنار بنیاد سینمایی فارابی قرار میگیرد، تا علاوه بر منظم ساختن شیوههای سودآوری سینمای ایران، ورود نسل جدید سینماگران به این عرصه، و گسترش پایدار صنعت سینما، در چهار جنبه نوآوریهای فناورانه، نوآوری در حوزه گسترش بازار، نوآوری در حوزه صنایع مجاور و نوآوری در کسب و کارهای سینمایی، نیز شاهد پویایی و نظم بیشتری باشیم.سینمای نوین ایران در جهان، با یک برند مهم شناخته میشود، و آن عنوان «FCF» یا همان بنیاد سینمایی فارابی است. این سرمایهای ملی است که بیش از سه نسل از سینماگران، فیلم به فیلم و سکانس به سکانس برای افزایش آن تلاش کردهاند و حالا وظیفه ما برنامهریزی برای حفاظت از این سرمایه ملی در سه بعد نمایه اجتماعی «Social Profile»، ظهور دیجیتال « Online Appearance» و حضور در مجامع جهانی است. ما خود را موظف میدانیم این سه بخش را به صورت مجزا و با برنامهای ویژه مدیریت و اجرا کنیم.