صفحه اصلی / اصناف / مخالف هرگونه افزایش قیمت هستیم
مخالف هرگونه افزایش قیمت هستیم

الزام کارخانجات به عرضه تن ماهی با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

مخالف هرگونه افزایش قیمت هستیم

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با بیان اینکه پایه قیمتی تن ماهی بر اساس وزن ۱۸۰ گرم که ۹۰ درصد تولید کارخانجات را شامل می‌شود تعیین شده است، گفت: تمام واحد‌های کنسروسازی ملزم به رعایت قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی گلشاهی درباره افزایش قیمت تن ماهی اظهار کرد: بخشی از هزینه‌ای که در قیمت کنسرو تن ماهی اتفاق افتاده بر اساس هزینه‌های اجتناب ناپذیری است که روی نهاده‌ها اضافه شده بود و با توجه به اینکه قبل از سال جدید هم قیمت ماهی، قوطی، روغن و درب قوطی افزایش پیدا کرده بود سندیکای تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت ارائه کرد و پس از تعامل با سازمان حمایت بر روی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان با وزن ۱۸۰ گرم و روغن گیاهی به توافق رسیدند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران افزود: از سندیکای تولیدکنندگان درخواست کردیم این تغییرات قیمتی را قبل از پایان سال گذشته اعمال نکنند و در زمان کاهش مصرف اعمال شود تا بازار خود را تطبیق دهد. وی گفت: در سال جدید افزایش قیمت صورت گرفت، اما همزمان به دلیل رسیدن به پایان فصل صید و افزایش هزینه‌های حوزه صیادی، قیمت ماهی افزایش یافت. گلشاهی ادامه داد: برای اینکه تن ماهی مجددا افزایش نیابد جلسه‌ای با اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان و سندیکای کنسرو به همراه سازمان شیلات برگزار شد و درباره ماهی به توافق رسیدند تا قیمت تن ماهی مجددا افزایش نیابد. مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: قیمت ماهی هوور ۱۸ هزار تومان و ماهی گیدر ۱۹ هزار تومان به توافق رسیدند. وی با بیان اینکه پایه قیمتی تن ماهی بر اساس وزن ۱۸۰ گرم که ۹۰ درصد تولید کارخانجات را شامل می‌شود تعیین شده است، تصریح کرد: تمام واحد‌های کنسروسازی ملزم به رعایت قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان هستند.

گلشاهی با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، اما در این بین برخی سودجو‌ها کالا‌ها را در انبار نگه داشتند تا کالا را با قیمت جدید بفروشند، تاکید کرد: موافق افزایش قیمت نیستیم و در این باره با سازمان حمایت رایزنی خواهیم کرد. مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران درباره اختصاص ارز برای واردات تن ماهی اظهار کرد: برای آبزیان به جز تعدادی نهاد‌های پایه ارز ۴۲۰۰ تعلق نمی‌گیرد بر اساس سیاست‌هایی که دولت طراحی کرده برای کالا‌های واسطه‌ای ارز نیمایی تعلق می‌گیرد. وی ادامه داد: ۷۵ درصد نیاز کارخانجات کنسرو به ماهی در کشور تامین می‌شود و حدود ۲۵ درصد از طریق واردات و ارز نیمایی وارد می‌شود. گلشاهی همچنین خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان محصولات بسته بندی شده آبزیان با تخفیف ۲۵ درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.