صفحه اصلی / اسلایدر / متوسط قیمت نفت کاهش یافت
متوسط قیمت نفت کاهش یافت

به علت تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین

متوسط قیمت نفت کاهش یافت

متوسط قیمت نفت در هفته گذشته به علت تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، به نقل از رویترز، قیمت نفت در بیشتر معاملات روز جمعه ثابت بود و متوسط قیمت در هفته گذشته به علت تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که برکمی عرضه در بازار و انتظار برای افزایش پالایش در آمریکا پیشی گرفت، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش ۷۰٫۶۲ دلار فروخته شد؛ این نوع نفت طی هفته گذشته ۰٫۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴ سنت کاهش به ۶۱٫۶۶ دلار رسید. این نوع نفت طی هفته گذشته ۰٫۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

پس از یک هفته بی‌ثبات، سرمایه‌گذاران در مورد احتمال یک جنگ تجاری طولانی و تلخ و تند میان آمریکا و چین نگرانند.

دونالد ترامپ، روز جمعه گفت هیچ عجله‌ای برای امضای توافق تجاری با چین ندارد بطوریکه یک سری تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی وضع کرد.

تشدید تنش‌‌ها میان دو مصرف‌کننده بزرگ‌ نفت در جهان می‌تواند بر تقاضا برای نفت اثر بگذارد. آماری آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد آمریکا و چین روی هم ۳۴ درصد از مصرف نفت جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ را در اختیار دارند.

قیمت‌ها در روز جمعه به این علت افزایش یافت که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند پالایشگاه‌های U.S. Gulf Coast و Midwestern در حال پایان دادن به تعمیرات فصلی هستند و در آستانه آغاز فصل مسافرت‌ها در آمریکا، تقاضای خود را افزایش می‌دهند.

تام کلوزا، تحلیلگر ارشد نفتی در اویل پرایس اینفورمیشن سرویس گفت: «قیمت نفت خام پتانسیل افزایش بیشتر را دارد… باتوجه به اینکه پالایشگاه ها شروع به فعالیت کردند، تقاضا برای ۱۰۰ روز دیگر یا بیشتر، به میزان چشمگیری بیش از عرضه می شود.»

همچنین سرمایه‌گذاران بر کمی عرضه از سوی اوپک از ابتدای سال نیز توجه دارند. آنها معتقدند توافق کاهش تولید را در هفته های آتی تمدید خواهند کرد.

گن مکگیلیان، تحلیلگر بازار گفت: «ما منتظریم که ببینیم آیا عربستان از تمدید کاهش تولید در ماه‌های آتی صحبت می‌کند یا نه… (در این صورت) بازار عامل موثر بعدی (بر قیمت‌ها) را می‌یابد.»

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.