صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت دانشگاه‌ها برای کمک به خسارت دیدگان سیل

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد

ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت دانشگاه‌ها برای کمک به خسارت دیدگان سیل

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وقوع سیل اخیر که موجب ویرانی و تخریب روستاها و خانه‌های مسکونی شده است، گفت: در دانشگاه باید از تمامی ظرفیت‌های لازم برای کمک به خسارت دیدگان چه در قالب اردوهای جهادی، چه در بحث کمک‌های نقدی و چه در امدادرسانی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، استفاده شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، علی پروهان با اعلام پیوستن به پویش ملی بهار همدلی افزود: سیل اخیر و ویرانی شهرها و روستاهای برخی از مناطق کشور، اتفاق دردناکی بود که جمعیت زیادی از مردم را در بر گرفت و واقعاً نمی‌توان به سادگی از این حادثه گذشت. خیلی از افراد که شاید اقوام و هم‌کلاسی‌های ما بودند، در این حادثه ضررهای زیادی دیدند که انصافاً نمی‌توان با چندین میلیون، آنها را جبران کرد و وقوع این سیل اخیر، در برابر حوادثی همچون زلزله به لحاظ عمق حادثه، قابل قیاس نیست و متأسفانه در حادثه سیل اخیر، جمعیت زیادی از مردم دچار خسارت شدند.

وی گفت: به عنوان یک دانشجو بر خود لازم می‌دانم که از تمام توان و ظرفیتم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنم. حتی در دانشگاه باید از تمامی ظرفیت‌های لازم برای کمک به خسارت دیدگان چه در قالب اردوهای جهادی، چه در بحث کمک‌های نقدی و چه در امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، استفاده شود.

پروهان، تشکیل کمپین ملی بهار همدلی را بهترین گزینه برای کمک‌رسانی به سیل زدگان عنوان کرد و گفت: بعد از تشکیل این کمپین، جزو نخستین نفراتی بودم که با پیوستن به این پویش، این دعوت را لبیک گفتم چون واقعاً این کار، یک حرکت ارزشمند است که می‌تواند کمک زیادی به سیل زدگان کند. افرادی که در عرض چند ساعت کل زندگی‌شان بر اثر سیل از بین رفته است، به کمک ما نیازمند هستند و ما به این انگیزه که شاید بتوانیم قدمی کوچک در راستای التیام بخشیدن به زخم‌های هموطنان‌مان کنیم، وارد این عرصه شده ایم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از اقشار دانشگاهی کشور از جمله اساتید، دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و اعضای هیأت علمی درخواست دارم هر کس به تناسب بضاعت و توان مالی، یاریگر افراد خسارت دیده باشند و قطعاً جمع‌آوری کمک‌های نقدی ما می‌تواند برای احداث خانه‌های مسکونی برای این عزیزان مثمرثمر باشد.

وی ادامه داد: از تمامی کسانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت می‌کنند، درخواست می‌کنم تا هر چه زودتر به این کمپین بپیوندند و با هم‌وطنان آسیب دیده، ابراز همدردی کنند و با واریز کمک‌های نقدی، به شماره حساب‌های تعیین شده، در احداث خانه‌های مسکونی برای سیل زدگان سهیم باشند.

وی گفت: طرح کمپین بهار همدلی، یک طرح هدفمند و مثمرثمر است که نظارت خوبی نسبت به آن می‌شود و حتی از قبل افراد بی‌خانمان مشخص می‌شوند و قطعاً این کار هدفمند، دستاوردهای خوبی به دنبال خواهد داشت و کمک‌های جمع آوری شده در این کمپین، به دلیل نظم و هدف‌مند بودن، هدر نمی‌رود از این رو بهترین گزینه برای کمک به اقشار سیل‌زده، پیوستن به کمپین ملی بهارهمدلی است.

پروهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین فعالیت شورای صنفی در دانشگاه، پیگیری مطالبات دانشجویان و احقاق حقوق این افراد است، گفت: چه حقی بزرگ‌تر از این مساله که یک دانشجو در یک حادثه، تمام زندگی‌اش را از دست داده است پس بر خود لازم می‌دانیم یاریگر دانشجویان آسیب دیده در سیل اخیر باشیم چرا که در حادثه اخیر تمام زندگی‌شان از دست رفته است و به عنوان دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو شورای مرکزی بر خود می‌بالم که توانسته‌ام با عضویت در این کمپین، به هم‌وطنانم کمک کنم.

وی گفت: برای معرفی بیشتر و بهتر این کمپین از مدل‌ها و مسیرهای مختلف از جمله فضای مجازی، ارتباط با دبیران شوراهای صنفی، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و به کارگیری سفیران استفاده کرده‌ایم تا ان‌شاءالله بتوانیم افراد بیشتری را برای پیوستن به این کمپین، جذب کنیم. قطعاً کمپین‌های دانشجویی در حل مشکلات خیلی مؤثر هستند چون وابستگی خاصی ندارند و دسترسی‌های زیادی دارند. از آنجایی که نمی‌توان همواره از نهادها و حاکمیت‌های دولتی برای حل مشکلات استفاده کرد، از این رو این پویش‌های دانشجویی می‌تواند خیلی مفید واقع شود و کار را به پیش ببرد. پیش بینی بنده این است که صد درصد این طرح و کمپین به نتایج مثبتی می‌رسد چون خیلی دقیق، برنامه‌ریزی شده و هدفمند است.

به گزارش مفدا، دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جمعیت بالای دانشجویی این دانشگاه گفت: استقبال خوبی در دانشگاه ما از این طرح شده است و با گذشت چندین روز از تشکیل این کمپین، خیل عظیمی از اساتید، دانشجویان و کارکنان به این پویش پیوسته‌اند و جهت کمک به سیل زدگان، اعلام آمادگی کرده‌اند که این مساله را باید به فال نیک گرفت. همچنین دکتر حلب‌چی معاون دانشجویی دانشگاه نیز به این پویش ملی ملحق شد و یکی از دغدغه‌های ایشان کمک به سیل زدگان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.