صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ثبت ۳۷۰۰ شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه
ثبت ۳۷۰۰ شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه

در سامانه ۱۹۵ صورت گرفت؛

ثبت ۳۷۰۰ شکایت از خدمات ارتباطی در یکماه

بر مبنای آخرین گزارش سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (۱۹۵)، بیش از ۳۷۰۰ شکایت از این حوزه در فروردین ماه امسال از سوی کاربران در این سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را منتشر کرد.

این گزارش بر اساس تعداد تیکت های ثبت شده در سامانه «سپاس» و در ۷ حوزه کاری ارائه شده است. به این معنی که مشترکان می‌توانند در زمینه حوزه‌های کاری اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان دولت، اقدام به شکایت در این سامانه کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال، ۳ هزار و ۷۰۲ شکایت در این ۷ حوزه کاری به ثبت رسیده، که بیشترین شکایت مشترکان در حوزه اینترنت بوده است و کمترین شکایت انجام شده نیز به حوزه پست مربوط می‌شود. رگولاتوری تاکید کرده که تعداد کم شکایت‌های ثبت شده در حوزه پست به دلیل عدم شناخت سامانه ۱۹۵ به عنوان مرکز ثبت و رسیدگی شکایت در دفاتر پستی است.

از میان تعداد شکایت‌های ثبت شده، ۳۰۱۱ شکایت از طریق سایت و ۶۹۱ شکایت نیز از طریق مرکز تماس ۱۹۵ به ثبت رسیده است. از این تعداد ۱۸۱۱ شکایت مربوط به اینترنت، ۱۲۳۴ شکایت مربوط به تلفن همراه، ۵۴۵ شکایت مربوط به تلفن ثابت و ۴۹ شکایت از تشعشعات است.این آمار نشان می‌دهد که در حوزه اینترنت، بیشترین شکایت کاربران از شرکت‌های مرتبط، مربوط به قرارداد مشترکان در زمینه عدم جمع آوری سرویس و کیفیت سرعت، بسته‌های اینترنتی و عدم اطلاع مشترکان از فعال سازی، سرعت پایین ارسال و دریافت دیتا و نیز کم فروشی بسته‌های اینترنتی است.بیشترین میزان شکایت در حوزه تلفن همراه از ۳ اپراتور نیز به عدم آنتن دهی شبکه ۳G و ۴G، قبض و صورتحساب و پاسخگویی نامطلوب مرکز تماس عنوان شده است. در همین حال موضوع شکایت مشترکان از خدمات تلفن ثابت نیز به عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان باز می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.