صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / تعلیق ماده ۸ قانون هوای پاک با درخواست پلیس
تعلیق ماده ۸ قانون هوای پاک با درخواست پلیس

تعلیق ماده ۸ قانون هوای پاک با درخواست پلیس

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه با توجه به درخواست پلیس اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک برای خودروهای عمومی به حالت تعلیق در آمده است، اعلام کرد: اصلاحیه مربوط به این ماده قانونی با همکاری دستگاه‌های متولی تهیه و بزودی به دولت ارسال می‌شود.

اسقاط خودروهای فرسوده

به گزارش کسب و کار نیوز، قانون هوای پاک در تیرماه سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در مردادماه همان سال به منظور اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد. این قانون ۳۴ ماده‌ای از ابتدای اجرا با موانع جدی مواجه شده است. برای مثال در روزهای آخر سال گذشته موتورسیکلت‌سازان توانستند اجرای ماده ۲ قانون هوای پاک را به مدت یک سال به تعویق بیندازند. در شرایط کنونی هم اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک بلاتکلیف است. این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که عیسی کلانتری – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – پیش از این تاکید کرده بود که به هر قیمتی شده قانون هوای پاک را اجرا می‌کنیم.

کلانتری در دی‌ماه ۹۷ در نشست تخصصی نحوه اجرایی کردن قانون هوای پاک گفت: اجرای قانون هوای پاک فریاد هر خودروساز، سندیکا، صنف و کارخانه‌ای را هم بلند کند این قانون را اجرایی خواهیم کرد. همکاران من در سازمان حفاظت محیط زیست باید خود را برای یک رودرویی بزرگ برای اجرای قانون هوای پاک آماده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تردد ۶۰ هزار کامیون فرسوده و ۳۴۰۰ خودروی شرکت واحد در تهران اظهار کرد: ۵۵ درصد خودروهای شرکت واحد، فرسوده و آلاینده است. طی سال‌های گذشته حتی زمانی که نفت ۱۲۰ دلاری فروخته می‌شد هیچ سرمایه گذاری در این موارد نشد بنابراین در حال حاضر شاهد بروز این وضعیت در تهران هستیم و سال به سال بر تعداد این خودروهای فرسوده نیز اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون هوای پاک یک وظیفه ملی است هر چند که در این مسیر با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد، گفت: به‌طور قطع در صورت اجرای قانون هوای پاک در استان‌ها اولین گروه که به مدیران کل محیط زیست اعتراض می‌کنند، استانداری‌ها سپس نمایندگان مجلس و بعد از آن فرمانداری‌ها هستند. مدیران کل محیط زیست باید در برابر این گروه‌ها محکم بایستند. نباید در اجرای قانون هوای پاک از هیچ کسی بترسند و نباید به هیچکس باج سیاسی یا مالی بدهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.