صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / “تروریست” خواندن شیخ احمد یاسین از سوی رسانه سعودی جنجال به پا کرد
“تروریست” خواندن شیخ احمد یاسین از سوی رسانه سعودی جنجال به پا کرد

“تروریست” خواندن شیخ احمد یاسین از سوی رسانه سعودی جنجال به پا کرد

یک رسانه سعودی با انتشار لیستی، رهبر روحانی مردم فلسطین و بنیانگذار جنبش فتح را "تروریست" خواند!

شیخ احمد یاسین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، روزنامه سعودی “مکه” در صفحه شخصی خود در توییتر، فهرستی حاوی ۴۰ اسامی منتشر کرد و مدعی شد که این افراد تحت تاثیر افکار و ایدئولوژی گروه اخوان‌المسلمین قرار دارند، که یک “سازمان تروریستی” محسوب می‌شود.

در میان اسامی ذکر شده در این لیست نام شهید شیخ احمد یاسین، رهبر برجسته مردم فلسطین و بنیانگذار جنبش فتح به چشم می‌خورد.

در این لیست همچنین اسامی شمار دیگری از رهبران فلسطینی ازجمله، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس و شهید عبدالعزیز الرنتیسی، از رهبران بارز این جنبش دیده می‌شود.

روزنامه مکه به نقل از وب‌سایت “CEP” نوشت که روابطی میان گروه اخوان‌المسلمین و گروه‌های تروریستی دیگر از جمله القاعده، داعش و جبهه النصره وجود دارد.

این اقدام با واکنش شدید و محکومیت فعالان در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

شیخ احمد یاسین، روز دوشنبه بیست و دوم مارس ۲۰۰۴ به هنگام ترک مسجد، در حمله هوایی بالگردهای رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید.

یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، سید قطب، نویسنده و نظریه‌پرداز مشهور مصری، محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر و عبدالمجید الزندانی، بنیانگذار گروه اخوان در یمن از دیگر اسامی سرشناس ذکر شده در این لیست هستند.

این اتفاق درست چند روز پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تروریستی اعلام کردن گروه اخوان المسلمین انجام شده است.

در همین راستا، روزنامه نیویورک تایمز پیشتر با انتشار گزارشی نوشته بود که تصمیم واشنگتن برای تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین به درخواست عبد الفتاح سیسی، رئیس‌ جمهوری مصر در دیدار اخیر وی با ترامپ اتخاذ شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.