صفحه اصلی / سرخط خبرها / بیماران قلبی با شروطی می‌توانند “روزه” بگیرند
بیماران قلبی با شروطی می‌توانند “روزه” بگیرند

متخصص قلب و عروق:

بیماران قلبی با شروطی می‌توانند “روزه” بگیرند

یک متخصص قلب و عروق معتقد است، بیماران قلبی چنانچه مصرف منظم دارو را در ماه مبارک حفظ کرده و تغدیه مناسب داشته باشند، می‌توانند در این ماه روزه بگیرند.

سفره افطار

دکتر مصطفی بهره مند، با بیان اینکه روزه داری برای بیماران قلبی و عروقی منعی ندارد، گفت: البته نمی‌توان در این خصوص تجویز کلی داشت، اما بیماران قلبی و عروقی در صورتی که داروی خود را منظم مصرف کرده و تغذیه خوبی داشته باشند می‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: بیماران قلبی و عروقی حتماً باید پیش از روزه داری با پزشک خود مشورت کرده و سرخود اقدام به روزه داری نکنند.

وی افزود: افراد در صورتی که نیاز به مصرف دو بار دارو در روز داشته باشند می‌توانند داروهای خود را در وعده‌های سحر و افطار مصرف کرده و روزه بگیرند، اما در کنار مصرف دارو باید این بیماران به تغذیه خود توجه ویژه داشته باشند.

بهره مند تصریح کرد: درتغذیه بیماران قلبی و عروقی باید چربی و نمک به حداقل رسیده و سبزی و میوه جایگیزین شود.

این متخصص قلب و عروق کم آبی را خطری جدی برای بیماران قلب و عروق عنوان کرد و افزود: این امر به ویژه برای بیمارانی که جراحی دریچه داشته‌اند مشکل ساز خواهد بود و در همین راستا توصیه می‌شود چنانچه افراد تمایل به گرفتن روزه دارند حتماً در فاصله افطار تا سحر به میزان کافی آب مصرف کنند.

وی با بیان اینکه روزه داری برای بیماران واجب نیست، گفت: افراد باید توانایی بدن خود را در نظر بگیرند و اگر بیمار قلبی توانایی روزه داری نداشته و دچار مشکل می‌شود، باید از انجام این کار خودداری کرده و نباید بر روزه داری اصرار کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.