صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / باب شدن فروش انحصاری در بازار کامپیوتر
باب شدن فروش انحصاری در بازار کامپیوتر

باب شدن فروش انحصاری در بازار کامپیوتر

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: همچنان که پیش از این در بازار موبایل شاهد فروش انحصاری بودیم، مدتی است این روش در بازار کامپیوتر نیز باب شده و واردکننده، کالا را به صورت یک‌جا به یک نفر می‌فروشد و در بازار پخش نمی‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از باب شدن فروش انحصاری در بازار کامپیوتر در پی سخت شدن شرایط واردات کالا، خبر داد و گفت: پیش از این در بازار موبایل شاهد این روش فروش بودیم که مدتی است در بازار کامپیوتر نیز باب شده است و به این ترتیب واردکننده، کالا را به صورت یکجا به یک نفر می‌فروشد و در بازار پخش نمی‌کند. وی گفت: این روش را صحیح نمی‌دانیم و معتقدیم صد درصد دارای ایراد است، زیرا کالا باید به صورت مساوی در بازار پخش شود؛ به دلیل این‌که کالا به صورت یکجا به یک نفر فروخته می‌شود، دست دارنده کالا برای نحوه و قیمت فروش باز است که با هر قیمتی که می‌تواند می‌فروشد و مصرف‌کننده در این روند قطعا ضرر خواهد کرد.

میرمهدی خاطرنشان کرد: در این معاملات خریدار شاید نقد یا نسیه خریده کرده باشد و شاید حتی فروش صوری باشد که این موضوعات از ایرادات این روش است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تصریح کرد: در نتیجه سخت شدن شرایط بازار، درحالی‌که باید در واردات و تامین کالا رقابت وجود داشته باشد، در فروش کالا رقابت ایجاد شده است و واردکننده ترجیح می‌دهد از کالاهای وارداتی خود، یکجا سود بردارد و کنار بنشیند. وی تاکید کرد: نظارت دولت بر این مسئله ضعیف است یا اصلا نظارتی نیست؛ این روش را اصلاً قبول نداریم و امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها جمع شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.