صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اردوغان: اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم ادامه دارد
اردوغان: اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم ادامه دارد

اردوغان: اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم ادامه دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: هنوز شاهد اعمال استانداردهای دوگانه در قبال تروریسم و افراط‌گرایی هستیم.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در حضور سفیران کشورهای خارجی در آنکارا، تأکید کرد: علی‌رغم تمام تلاش‌های ما، متأسفانه می‌بینیم که رویکرد استاندارد دوگانه در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی که در حال گسترش است، ادامه دارد.

اردوغان گفت: پیوستن به اتحادیه اروپا برای ما همواره یک هدف استراتژیک در زمینه سیاست خارجی بوده و خواهد بود اما اتحادیه اروپا هنوز هم با اعتماد رفتار نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما عضو ناتو هستیم پس نمی‌توانیم قبول کنیم که اعضای دیگر ناتو علیه ما رفتار اشتباهی در پیش بگیرند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: ما فقط می‌خواهیم دوستان و متحدان واقعی خود را بشناسیم.

اردوغان اظهار کرد: در حالی که ما با گروه‌های تروریستی در شمالی سوریه مبارزه می‌کنیم، به آنها ده‌ها هزار تریلی حامل سلاح و تجهیزات نظامی به طور رایگان ارسال می‌شود.

او گفت: به زودی مناطق مرزی دیگر خود با سوریه را نیز از چنگ تروریست‌ها پاکسازی و زمینه بازگشت حدود چهار میلیون پناهجو به منازل خود را فراهم خواهیم کرد.

وی همچنین خطاب به سفیران گفت: سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر را دعوت کردیم تا ۱۵ مارس به عنوان «روز همبستگی بین‌المللی در مقابل اسلام‌هراسی» معرفی شود. برای تأیید این فراخوان، خواهان حمایت کشورهای شما هستیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: برقراری ثبات در قبرس و مدیترانه شرقی فقط با در نظر گرفتن حقوق و منافع ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی ممکن است.

اردوغان با بیان این که تمام کشورها را فرا می‌خوانیم تا نسبت به مسأله فلسطین و قدس حساسیت بیشتری به خرج داده و مسئولانه عمل کنند، گفت: اسرائیل از حمله به ساختمان‌های سازمان‌های رسانه‌ای از جمله خبرگزاری آناتولی، برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که در نوار غزه مرتکب می‌شود، امتناع نمی‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.