صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا بخشی از هزینه دیوار مرزی با مکزیک را «از پول نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد»
آمریکا بخشی از هزینه دیوار مرزی با مکزیک را «از پول نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد»

آمریکا بخشی از هزینه دیوار مرزی با مکزیک را «از پول نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازد»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا انتقال ۱.۵ میلیارد دلار از بودجه این وزارت را برای ساختن بخشی از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تصویب کرده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، رویترز گزارش داد، حدود ۶۰۰ میلیون دلار از این پول از حسابی انتقال داده می‌شود که برای مصرف نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص یافته است.

در ماه مارس امسال نیز ارتش آمریکا یک میلیارد دلار از بودجه خود را برای این دیوار که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر ساختن آن به شدت پافشاری دارد، اختصاص داد؛ دیواری که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به شدت با آن مخالفند.

در بیانیه‌ای که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده، آمده است: این پول از منابع مختلف به دست آمده؛ از جمله صرفه‌جویی‌ها، تغییرات در برنامه‌ها و بازنگری پروژه‌ها و به همین دلیل تأثیر بسیار محدودی بر توانایی نیروهای ما دارد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفته که ارتش این کشور ۴ هزار نیرو و ۱۹ هواپیما در مرز میان دو کشور مستقر کرده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش گرفته شود، به رویترز گفته که از این میان، ۶۰۴ میلیون دلار، پولی است که برای نیروهای امنیتی افغان اختصاص یافته است.

در سال مالی ۲۰۱۹ آمریکا ۴.۹ میلیارد دلار برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده است. این مقام گفت، پولی که از این حساب برداشته می‌شود، صرفه‌جویی است که از قراردادهای مربوط به نیروهای امنیتی افغانستان به دست آمده است.

یک مقام دیگر آمریکایی گفت: گرفتن این پول ناقض تعهد ما (نسبت به نیروهای امنیتی افغان) نیست؛ در حقیقت مصرف بعضی از پروژه‌ها کمتر از محاسبه ما بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، او گفته که این نخستین بار هم نیست که آمریکا از پول حساب نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌کند.

این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که آمریکا ماه‌ها است برای پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ این کشور با گروه طالبان مذاکره می‌کند و ششمین دور این مذاکرات اخیراً به پایان رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.