صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کشتی سعودی فرانسه را بدون بارگیری سلاح به مقصد اسپانیا ترک کرد
کشتی سعودی فرانسه را بدون بارگیری سلاح به مقصد اسپانیا ترک کرد

کشتی سعودی فرانسه را بدون بارگیری سلاح به مقصد اسپانیا ترک کرد

منابع مطلع اعلام کردند که یک کشتی عربستانی که قرار بود سلاح از فرانسه به عربستان منتقل کند، در میان اعتراض‌ها این کشور را بدون بارگیری ترک کرده است.

کشتی عربستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از المیادین، گزارش‌ها حاکی از آن هستند، کشتی عربستانی موسوم به “بحری ینبع” که برای حمل تسلیحات از پیش خریداری شده، به بندر “لو آور” فرانسه اعزام شده بود، در میان اعتراضات و فشارهای سازمان‌های حقوق بشری، بدون بارگیری هیچ سلاحی این کشور را ترک کرده است.

رسانه‌های مختلف فشارهای سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر و منتقد تجاوز عربستان به یمن را عامل اصلی این اتفاق اعلام کرده‌اند.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در بخش بنادر این کشور اعلام کرد که کشتی مذکور طبق قرار معلوم در بندر لو آور پهلوگیری نکرد.

به دنبال تجاوزگری عربستان سعودی در یمن، چند فعال اقدامات قضایی را به منظور توقف معاملات تسلیحاتی با عربستان انجام دادند، چراکه عربستان از این سلاح‌ها برای جنگ یمن استفاده می‌کند.

در همین راستا، عبد السلام کلیش، بنیانگذار و هماهنگ کننده انجمن اروپایی همبستگی با یمن در این باره گفت: سازمان‌های حقوقی دولت فرانسه را تحت فشار قرار داده و آنطور که به نظر می‌رسد کشتی عربستان نتوانسته در بندر لو آور پهلوگیری کند و این مکان را ترک کرده است.

وی افزود، این کشتی که از روز چهارشنبه در ۳۰ کیلومتری بندر لوآور بود اکنون به سوی بندر سانتاندر در شمال اسپانیا در حال حرکت است و ممکن است که از اسپانیا به مقصد عربستان تسلیحات حمل کند و به همین دلیل سازمان‌های حقوقی این اقدام را زیر نظر گرفته‌اند.

کلیش تصریح کرد: این سلاح ممکن است که در جنگ یمن استفاده شود و به جنایت جنگی ختم شود. این درحالی است که فرانسه معاهده عدم فروش سلاح در مناطقی را امضا کرده که شاهد جنگ هستند.

وی ادامه داد: از زمان شکل‌گیری جنگ در یمن سازمان‌های حقوقی و انسانی دولت فرانسه را تحت فشار قرار داده تا به هیچ یک کشورهای مشارکت کننده در این جنگ مانند عربستان و امارات سلاح نفروشد. این درحالی است که برخی از کشورهای همسایه فروش سلاح را متوقف کرده‌اند.

این مقام اروپایی خاطرنشان کرد: افکار عمومی فرانسه خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در پارلمان هستند و این یک درخواست قانونی به شمار می‌رود اما دولت فرانسه تا امروز با این درخواست مخالفت کرده و می‌گوید، هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح‌های مذکور علیه غیرنظامیان وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.