صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پترائوس با تمجید از ترامپ،‌ ناتو، کره‌شمالی و چین را مورد عتاب قرار داد
پترائوس با تمجید از ترامپ،‌ ناتو، کره‌شمالی و چین را مورد عتاب قرار داد

پترائوس با تمجید از ترامپ،‌ ناتو، کره‌شمالی و چین را مورد عتاب قرار داد

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه‌ای مفصل موضع سفت و سخت ترامپ مقابل ناتو را ستود، تاکید کرد غرب باید مجددا به استراتژی خودش مقابل کره‌شمالی بیندیشد و هشدار داد که ایالات متحده باید با چین رفتاری قاطع داشته باشد نه تحریک‌آمیز.

دیوید پترائوس

به گزارش کسب و کار نیوز، دیوید پترائوس، ‌مدیر سابق سیا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، ترامپ اولین رئیس‌جمهوری آمریکا نیست که ناتو را بابت هزینه اندک روی دفاع از خودشان و کاستن از اتکا به آمریکا برای تامین اختلاف مالی آن موظف دانست.

پترائوس گفت: ترامپ حق داشت این کار را انجام دهد. قطعا او اولین رئیس‌جمهور نبوده است. شنیده‌ام که رئیس‌جمهوری اوباما هم در نهان و پنهان همین را دنبال می‌کرده است. شنیده‌ام که رابرت گیتس (وزیر دفاع پیشین)، رئیس‌جمهوری جورج بوش و سایرین عمیقا از اینکه متحدان ما در ناتو به هزینه آنچه متعهد شدند عمل نمی‌کردند، ناخشنود بودند.  

او افزود: بالاترین موهبت برای ناتو از زمان پایان جنگ سرد ولادیمیر پوتین بوده است. او دلیل کاملا جدیدی برای حیات ناتو به وجود آورد.

رئیس سابق سیا همچنین درباره کره‌شمالی گفت، ضرورت دارد که غرب رویکردی واقع‌بینانه‌تر در تعامل با جاه‌طلبی هسته‌ای پیونگ‌یانگ در نظر بگیرد. پترائوس تاکید کرد: سوال حقیقی این است که آیا صادقانه باور داریم که ما پیش از آنکه ما کاری انجام دهیم باید از کره‌شمالی بخواهیم تا با برنامه هسته‌ای کاملا تغییر ناپذیر و انهدام قابل راستی‌آزمایی موافقت کند؟ یا این است که ما باید آغاز گام به گام برای بازرسی قابل تایید میدانی داشته باشیم؟ وزیر خارجه (مایک پامپئو) واقعا مرد باهوشی است. ما گفت‌وگو داشته‌ایم. معتقدم که او می‌فهمد…

پترائوس همچنین در خصوص چین و چالش‌های پیش روی دولت ترامپ گفت، معتقد است دو کشور برای موفقیت باید “رقابت و همکاری” داشته باشند. او افزود: باید تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم بررسی شوند و از خودمان بپرسیم که تاثیر آن بر روابط ما با چین چه خواهد بود؟ آنچه ضرورت دارد که ما انجام دهیم قاطعیت است، نه اقدامات تحریک‌آمیز. ما باید اطمینان حاصل کنیم که چین می‌فهمد که اگر اقدامات غیر قابل پذیرش از نظر ما انجام دهد، واکنشی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.