صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر سابق پاکستان: آمریکا در افغانستان شکست خورده است
وزیر سابق پاکستان: آمریکا در افغانستان شکست خورده است

وزیر سابق پاکستان: آمریکا در افغانستان شکست خورده است

وزیر دفاع و خارجه سابق پاکستان می‌گوید آمریکا در افغانستان شکست خورده و حالا به دنبال راهی برای فرار از این کشور است.

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری نیوز، خواجه آصف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز  و وزیر سابق امور خارجه پاکستان گفت: آمریکا در افغانستان شکست خورده و در حال حاضر به دنبال راهی برای فرار از این کشور است.

وی گفت: احتمال پیروزی برای آمریکا و متحدانش در افغانستان دیگر وجود ندارد. آمریکا حتی پس از ۱۸ سال در افغانستان پیروزی نداشته است.

خواجه آصف تاکید کرد که کشورش با روسیه هیچ جنگی ندارد.

وی گفت: دیکتاتورها عاشق طولانی کردن حکومتشان هستند، ما پیشینه دردناکی از مبارزه با تروریسم داریم ما به خاطر اهداف شخصی به جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر کشیده شدیم. ما پذیرفتیم که زیردست و برده ابرقدرتی شویم. منافع ملی را در نظر نگرفتیم. 

خواجه آصف از اوت ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸ وزیر خارجه شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر سابق پاکستان بود و همچنین در دوران نواز شریف وزارت دفاع و آب و برق را برعهده داشت.

آصف تاکید کرد: مردم مناطق قبایلی‌نشین پاکستان از  سال‌ها جنگ در افغانستان علیه تروریسم بیشترین عذاب را متحمل شدند. پس از سال ۲۰۰۰ جنگ افغانستان دیگر جنگ ما نبود حتی پس از این ۱۸ سال آمریکا نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. مردم مناطق قبایلی ما باید به همین دلیل امتیاز ویژه‌ای داشته باشند آنها در سراسر کشور آواره هستند حملات پهپادها هنگام عزا و عروسی صورت می‌گیرد. آنها بیشترین تاثیر را از جنگ با تروریسم داشته‌اند. مجلس باید اطمینان پیدا کند که ما دیگر ابزار دست ابرقدرتی نخواهیم شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.