صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / سهرابیان: بدهی نداشتیم مربی خارجی با سواد می آوردم

سهرابیان: بدهی نداشتیم مربی خارجی با سواد می آوردم

رییس فدراسیون قایقرانی می گوید، اگر بدهی های قدیمی فدراسیون وجود نداشت بجای اینکه پولها را صرف تسویه آنها کند برای آوردن مربی خارجی با تجربه و با سواد هزینه می کرد.

علیرضا سهرابیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا سهرابیان درباره ی جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک در مورد فدراسیون قایقرانی داشتند، بیان کرد: کمیته ملی المپیک تمام قد به ما کمک می‌کند تا اردوهای بسیار خوبی را داشته باشیم و در بازدیدی هم که آقای صالحی امیری از اردوهای تیم ملی داشت، هر چیزی که ما خواستیم را خدا را شکر به ما داد چون می‌دانست که مشکل مالی داریم و بدهکار هستیم. البته ما هم می‌دانیم ایران در شرایط تحریم است و مشکلات مالی وجود دارد با این حال خود صالحی امیری حتی چیزهایی که ما فراموش کردیم را به یاد داشت و قرار شد در اختیار ما بگذارد. واقعاً دیدار خوبی با رییس کمیته ملی المپیک داشتیم.

*حق عضویت سالیانه فدراسیون‌های جهانی چند سال پرداخت نشده است

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که مهمترین خواسته قایقرانی چه چیز بوده است، گفت: تامین اعتبار برای اینکه بتوانیم اردوها را به خوبی برگزار کنیم. از طرفی ما بدهکار هستیم. همان طور که می‌دانید فدراسیون قایقرانی ایران زیر نظر سه فدراسیون جهانی است و برای چند سال است که حق عضویت سالیانه پرداخت نشده است. آقای صالحی امیری به خزانه داری اعلام کرد که به ما کمک کند تا حیثیت ایران در مجامع بین المللی حفظ شود. همچنین ما مشکل برای خرید قایق‌های رویینگ داشتیم که در چین مانده و بخشی از پول پرداخت نشده است و آقای صالحی امیری دستور داد به ما کمک شود تا قایق‌های رویینگ به دستمان برسد و ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک و سپس حضور در المپیک از این قایق‌ها بهره ببرند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هزینه قایق‌ها چقدر است، گفت: ۲۵ هزار دلار که کمیته ملی المپیک قرار شد کمک کند. البته از آنجا که قیمت دلار بالا رفته مجبور شدیم تعداد قایق‌ها را کاهش دهیم.

*اگر بدهی‌ها نبودند، مربی خارجی با تجربه و با سواد می‌آوردم

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد اینکه احتمال برگزاری اردوی خارج از کشور یا آوردن مربی خارجی وجود دارد، تاکید کرد: ما کشور چهار فصل هستیم و می‌توانیم اردوها را در کشور خودمان برگزار کنیم ولی در مورد اینکه نیازمند مربیان خارجی با تجربه و با سواد هستیم، شک نکنید بجای اینکه بخواهم بدهی‌های سابق فدراسیون را تسویه کنم، از آن پول برای آوردن مربی با تجربه استفاده می‌کردم. اگر بدهی‌ها نبودند، برای آوردن مدرس با تجربه هزینه می‌کردم تا چند مربی دیگر را در داخل ایران آموزش دهد و این بهترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم. اما بدهی‌ها باقی مانده و هزینه برای خوراک، خوابگاه مجموعه آزادی، آژانس‌های هواپیمایی و پوشاکی که ملی پوشان در سال ۹۷ استفاده کردند هنوز تسویه نشده است.

در این میان وزارت ورزش برای من سنگ تمام گذاشت و در مورد کمک‌های کمیته ملی المپیک هم واقعاً نمی دانم چه چیزی بگویم و کمیته ملی المپیک قول داده در این بسته‌های حمایتی بیشترین تامین اعتبار را برای ما در نظر بگیرد و امیدوارم این تامین اعتبار زودتر انجام شود تا کمر ما صاف شود.

*شادی با اجازه مربی خارج از اردو تمرین می‌کند در غیر این صورت از حضورش ممانعت به عمل می‌آمد

سهرابیان در مورد وضعیت محسن شادی و اینکه بالاخره قرار است ورزش قهرمانی را ادامه دهد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه محسن شادی استخدام دانشگاه علوم پزشکی استان خود است و از طرفی مشکلات عدیده ای هم دارد با مربیان خود در تماس است و در شهر خودش تمرین می‌کند. شک نکنید برای اعزام هر فرد ما رکورد گیری می‌گذاریم و هر کسی بهترین رکورد را داشته باشد عضو تیم ملی می‌شود. شادی با نظر مربی تیم ملی تمریناتش را انجام می‌دهد و مشکلی ندارد. شادی در رشته خودش صاحب سبک است و فردی که دو مرتبه المپیک رفته می‌داند کارش را باید به چه صورت انجام دهد و او توانمند و با تجربه است. در رکوردگیری نهایی که انجام می‌شود، او هم شرکت می‌کند اگر حائز رتبه شد و به عضویت تیم ملی درآمد، ما هم از خدا می‌خواهیم از تجربیاتش در راه کسب سهمیه المپیک استفاده کنیم. او شناسنامه فدراسیون قایقرانی است و با اجازه مربی خارج از اردو تمرین می‌کند اگر غیر از این بود ۱۰۰ درصد از حضورش ممانعت به عمل می‌آمد.

او در مورد وضعیت دیگر ملی پوشان ایران نیز گفت: توان ما همین بوده است و ۱۱ ماه فرصت داریم تا این توانی که از سه سال گذشته به ما انتقال پیدا کرده را بهینه سازی کنیم. اینکه تا به امروز در چه وضعیتی بودند را کاری ندارم خوب یا بد امروز کار دست ما است و من از فدراسیون قبل تشکر می‌کنم و آقای گواری که شش ماه سرپرستی را بر عهده گرفت. ۱۱ ماه فرصت داریم تا با کمک خانواده قایقرانی با صلابت خودمان را برای مسابقات آماده کنیم. ما تلاشمان را می‌کنیم و امیدوارم که نتیجه بگیریم.

*با وجود مشکلات مالی حدود ۲۰ اردو در شهرهای مختلف داریم برگزار می‌کنیم

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد برگزاری حدود ۲۴ اردو در شهرهای مختلف نیز گفت: البته از ۲۴ اردو، به دلیل امتحانات ملی پوشان چهار اردو را به تعویق انداختیم و پایان خرداد اردوهای آنها انجام می‌شود. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنیم ۱۹ تا ۲۰ اردو در شهرهای مختلف در حال برگزاری است که فکر می‌کنم بی سابقه باشد. به غیر از چهار اردو که در تهران است و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنیم هزینه بقیه اردوها را هیات‌های استانی تقبل کرده اند. هیات‌های استانی بازوان قوی این فدراسیون هستند که تا الان هم پای کار هستند و کمتر فدراسیونی می‌تواند با افتخار این را بگوید که هیات‌های استانی اش این چنین پای کار بوده اند. فکر نمی‌کنم هیچ رشته‌ای با وجود مشکلات مالی و بدهکاری توانسته باشد همزمان این تعداد اردو را برگزار کرده باشد.

*خللی در کار کادر فنی تیم‌های ملی ندیدم تا تغییرات دهم

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که در فدراسیون و کادر فنی تیم‌های ملی امکان تغییر و تحولات وجود دارد، تصریح کرد: شک نکنید ما هنوز در حال تغییرات در چارت فدراسیون هستیم. اگر هر کدام از دوستان در داخل فدراسیون بتوانند سیستمی را عهده دار شوند تا باری از دوش ما بردارند در روزهای آینده حتماً چنین تغییراتی خواهیم داشت. اما کادر فنی تیم‌های ملی دارند کارشان را انجام می‌دهند و هنوز هیچ گونه خللی در کارشان ندیدم که بخواهم چنین کاری را انجام دهم. مطمئن باشد خللی ببینیم یا نارضایتی باشد حتماً این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.