صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / میشل عون: در صورت ماندن آوارگان فلسطینی و سوری، لبنان دیگر وجود نخواهد داشت
میشل عون: در صورت ماندن آوارگان فلسطینی و سوری، لبنان دیگر وجود نخواهد داشت

میشل عون: در صورت ماندن آوارگان فلسطینی و سوری، لبنان دیگر وجود نخواهد داشت

رییس جمهور لبنان نسبت به خطر ادامه ماندن نیم میلیون آواره فلسطینی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار آواره سوری در داخل خاک کشورش هشدار داد.

image.png

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از الیوم السابع، میشل عون، رییس جمهوری لبنان گفت‌ که ماندن آنها در لبنان برای همیشه باعث خواهد شد که لبنان دیگر وجود نداشته باشد، چرا که وضعیت جمعیتی این کشور به صورت کامل تغییر خواهد کرد.

وی ادامه‌ داد که کشورش دیگر نمی‌تواند ماندن آوارگان را تحمل کند.

میشل عون همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا به لبنان برای دستیابی به راه حلی در خصوص پرونده آوارگان سوری کمک کند و کشورهای غربی نیز این مساله را پذیرا باشند که آوارگان در سریع‌ترین زمان ممکن به سوریه باز گردند.

وی ادامه‌ داد: میزان حضور ساکنان در لبنان به ۶۰۰ تن در یک کیلومتر مربع در سطح  کشور رسیده است و حضور آوارگان تاثیرات منفی بر اوضاع اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در کشور باقی می‌گذارد.

از سوی دیگر، میشل عون به تصمیم آمریکا مبنی بر الحاق قدس به اراضی اشغالی اشاره کرد و در این‌باره خاطرنشان کرد: اسرائیل در طول زمان‌ها مسیحیان و مسلمانان را بیرون کرده است که این مساله خطر بزرگی بر صلح منطقه ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: حتی اگر دولت‌ها صلحی میان یکدیگر ایجاد کنند، ممکن است که جنگ میان ملت‌ها شکل بگیرد، چراکه اگر ملت‌ها به صلح اعتقادی نداشته باشند، صلح روی یک برگه کاغذ فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.