صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / میرزایی: انتظار می‌رود اروپا در ضرب الاجل تعیین شده گام‌های عملی برای حفظ برجام بردارد

میرزایی: انتظار می‌رود اروپا در ضرب الاجل تعیین شده گام‌های عملی برای حفظ برجام بردارد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران بار دیگر به اروپایی‌ها فرصت داده تا در غالب اینستکس و تفاهمات برجام در راستای حفظ برجام اقدام عملی انجام دهند گفت: امروز ایران در موقعیتی قرار گرفته که باید تصمیمی برای حفظ منافع و امنیت و استقلال خودش اتخاذ کند.

‌دکتر «جلال میرزایی»

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضرورت استفاده کشورهای باقی مانده در برجام از ضرب الاجل ۶۰ روزه تعیین شده، بیان کرد: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شده است یک سال می‌گذرد و در این مدت نیز اروپایی‌ها در انجام تعهدات خود برای حفظ برجام تعلل کردند. این اقدام اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ایران را به جایی رساندند که به سمت کاهش تعهداتش پیش برود.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران با وجود رفتار آمریکا و اروپا تاکنون دست به اقدامی نزده که مخل حسن روابط و ملاحظات دیپلماتیک شود و امروز نیز بار دیگر ۶۰ روز به اروپایی‌ها فرصت داده تا در غالب اینستکس و سایر تفاهماتی که در برجام آمده است به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: امروز ما تحت تحریم‌های ظالمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که این تحریم‌ها، حتی ملاحظات انسانی و حقوق بشری را زیر پا گذاشته است. امروز ایران در موقعیتی قرار گرفته که باید تصمیمی برای حفظ منافع و امنیت و استقلال خودش اتخاذ کند.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعاً ایران از ظرفیت‌های حقوقی موجود در برجام استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها تا به امروز توانایی لازم برای انجام تعهداتشان با توجه به فشارهای آمریکا نداشته‌اند و مدام امروز و فردا کرده‌اند. اکنون اروپایی‌ها باید از این ضرب الاجل تعیین شده استفاده کنند.

میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی با تردید به اروپایی‌ها نگاه می‌کند خاطر نشان کرد: انتظار داریم تا اروپایی‌ها در این ۶۰ روز تعیین شده گام‌های عملی بردارند و از بدتر شدن شرایط پیشگیری کنند. امروز آمریکایی‌ها نیز بی میل نیستند که ایران به سمتی برود که شرایط سخت‌تر شود و آنان اجماعی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند و تنش را در منطقه به اوج برسانند.

وی در پایان گفت: افزایش درگیری‌ها در منطقه در نهایت به ضرر اروپایی‌ها و کشورهای آسیای شرقی تمام خواهد شد و نا امنی در خلیج فارس به ضرر اروپاست. انتظار می‌رود اروپایی‌ها متوجه اقدامات آمریکا باشند و تصمیمات درستی اتخاذ کنند. آمریکا در این چند سال از هرگونه فشار به کشورهای آسیای شرقی و اروپایی‌ها بیمی نداشته است. امیدواریم اروپایی‌ها تا دیر نشده است متوجه واقعیت‌ها شده و تصمیمات عاقلانه ای اتخاذ کنند. امروز چشم انداز به آینده با توجه به فعل و انفعلات و تک روی آمریکا چندان امیدوار کننده در راستای حفظ امنیت کشورهای منطقه و آسیای شرقی و اروپا نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.