صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / مشکل زیرساخت‌های منطقه طوفان‌زده تولون در اردبیل برطرف شد
مشکل زیرساخت‌های منطقه طوفان‌زده تولون در اردبیل برطرف شد

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل:

مشکل زیرساخت‌های منطقه طوفان‌زده تولون در اردبیل برطرف شد

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا عصر امروز مشکل زیرساختی در منطقه طوفان‌زده تولون گرمی برطرف شده و اهالی این منطقه هیچ دغدغه‌ای از بابت تامین امکانات آب، برق و گاز ندارند.

توفان

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما به همراه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه هلال احمر، بنیاد مسکن و کمیته امداد در منطقه طوفان‌زده و خسارت دیده ولون گرمی حاضر شدیم تا حادثه رخ داده را در این منطقه از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در کمتر از ۲۰ دقیقه طوفان، تگرگ و شرایط جوی خاص منطقه را فراگرفته و به ۳۵ واحد مسکونی خسارت زده به طوری که ۶ واحد مسکونی خسارت کلی دیدند که سکونت در آنها غیرممکن است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل به تخریب واحدهای دامی در منطقه و هم‌چنین خسارت وارده به واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد در تولون اشاره کرد و گفت: قرار شد ۲۵ میلیون تومان وام کم‌بهره با همکاری بنیاد مسکن در این روستا به صاحبان این واحدها اعطا شود و ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز به حادثه دیدگان پرداخت خواهد شد.

امامی یگانه افزود: کمیته امداد نیز برای خانواده‌های تحت پوشش خود در این منطقه که دچار خسارت شدند ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض کرده و مسئولین ساخت این واحدها را به همراه خرید تجهیزات و امکانات اولیه زندگی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در کنار بازسازی واحدهای مسکونی از دیروز موضوع ترمیم زیرساخت‌ها و تدارک برخی امکانات اولیه برای حادثه دیدگان در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با یک تدبیر مناسب تا فصل سرما بازسازی و مرمت در این مناطق روستایی انجام شود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در رایزنی با مسئولان مدیریت بحران کشور سعی خواهیم کرد تا به ازای خسارت وارده به استان از محل حوادث غیرمتررقبه منابعی جذب و در اختیار حادثه‌دیدگان قرار گیرد.
 
بارش ۷۰ میلیمتری در مغان خطرآفرین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش ۷۰ میلیمتری در منطقه مغان طی سه روز آینده این وضعیت خطرآفرین و برای مردم این منطقه بحران آفرین خواهد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل نیکشاد خاطرنشان کرد: بارش ۷۰ میلیمتری در مغان آن هم در کمتر از سه ساعت می‌تواند بزرگترین آسیب را به مزارغ و باغات وارد کند و در کنار خسارت احتمالی وارده به این مناطق در خلخال و مرکز استان نیز این بارش‌های سیل‌آسا خسارت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به این‌که در فصل کوچ عشایر قرار داریم این بارش‌ها به اتراق‌گاه‌های جامعه عشایری خسارت خواهد زد و به همین دلیل از امروز مدیران کلیه دستگاه‌های استان باید خطر سیل را جدی گرفته و به هشدارها حساس باشند تا جلوی بخشی از آسیب‌ها و خطرآفرینی‌ها گرفته شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار پرهیز از سفرهای غیرضرور و توقف کوچ بهاره عشایر، باغداران و زارعین نیز باید هشدارها را جدی بگیرند و ساکنان مناطق مختلف از حضور در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کنند تا با گذر از سه روز چالش‌آفرین پیش رو بتوانیم با کمترین خطر و آسیب به فصل برداشت محصولات برسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.