صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عراقچی: اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهداتش را دست کم بگیرد

در دیدار با مدیر سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در تهران

عراقچی: اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهداتش را دست کم بگیرد

ریچارد مور، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس و مذاکره کننده برجام آن کشور که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، پنجشنبه با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباس عراقچی

به گزارش کسب و کار نیوز، در این دیدار آخرین تحولات برجام و نیز روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار بر ضرورت اجرای تعهدات ۱ + ۴ که در چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام بعد از خروج آمریکا آمده است تاکید کرد و خواستار اقدام عملی از سوی اروپا به ویژه در دو حوزه نفت و بانک طی شصت روز آینده شد.

عراقچی تاکید کرد: اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهدات خود را دست کم بگیرد. ایران به اندازه کافی خویشتنداری نشان داده اما اروپا از فرصت های حاصله استفاده نکرده است.

ریچارد مور در این دیدار بر ادامه تعهد کشورش به برجام و تلاش آن کشور برای فعال‌سازی سازوکار مالی اینستکس ( ساحات ) اشاره کرد و گفت: انگلیس به تلاش خود برای تامین خواسته های ایران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.