صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / جابجایی روستاهای آسیب‌دیده از سیل مطابق ضوابط تقسیمات کشوری صورت می‌گیرد
جابجایی روستاهای آسیب‌دیده از سیل مطابق ضوابط تقسیمات کشوری صورت می‌گیرد

جابجایی روستاهای آسیب‌دیده از سیل مطابق ضوابط تقسیمات کشوری صورت می‌گیرد

دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با اشاره به تشکیل جلسه این کارگروه با حضور وزیر کشور از فرایند جابجایی روستاهای آسیب دیده مطابق ضوابط تقسیمات کشوری و تحت نظر وزارت کشور و استانداری مربوطه و تاکید بر بهره‌گیری از بودجه‌های ملی و استانی برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده خبر داد.

معمولان یکماه پس از سیل

به گزارش کسب و کار نیوز مهدی جمالی‌نژاد از رصد دقیق مسائل و مشکلات موجود در روند بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل و برنامه ریزی و اتخاذ تمام تدابیر مقتضی برای رفع موانع پیش روی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری بازسازی به منظور تسریع در امور بازسازی توسط استانداران خبرداد.

وی با اشاره به لزوم برآورد دقیق خسارات وارده به زیر ساخت‌ها در حوزه های راه، آب، برق و فاضلاب، مدارس و مراکز درمانی گفت: در جلسه کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده  که روز گذشته برگزار شد بر توجه و استفاده از ظرفیت بودجه ملی و استانی و اعتبارات دستگاههای اجرایی تاکید شد.

جمالی‌نژاد افزود: در این جلسه از سازمان برنامه و بودجه کشور خواسته شد تا ضمن تشکیل نشست‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های تخصصی قرارگاه بازسازی و نوسازی، میزان آسیب‌های وارده ناشی از سیل و اعتبارات مورد نیاز برای جبران آن را نهایی کند و حداکثر اعتبار را در استان‌هایی که آسیب بیشتری به آنها وارد شده است، مطابق قانون بودجه سال جاری تخصیص دهد.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مالکان واحدهای آسیب‌دیده در فرایند بازسازی و نوسازی گفت: مدیریت امور بازسازی و نوسازی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با محوریت این نهاد صورت می گیرد اما استفاده حداکثری از ظرفیت مالکان و خیرین در سرعت بخشیدن به روند بازسازی تاثیر مضاعف خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این زمینه توجه به نقشه‌های فنی و مهندسی، استاندارد کیفیت، هزینه و زمان بندی مورد تاکید است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربا توجه به شرایط اجتماعی، فرایند زمانی و هزینه‌های مترتب بر جابجایی روستاهای آسیب دیده از سیل گفت: اولویت اقدامات در روستاها بر ایمن‌سازی فضاها و مراکز سکونت متمرکز و در فرایند جابجایی‌ها رعایت ضوابط تقسیمات کشوری و هماهنگی با واحدهای مربوطه در وزارت کشور و استانداری‌های ذیربط ضروری است.

جمالی‌نژاد افزود: حمایت از تولید و اشتغال در روستاهای آسیب دیده دارای اهمیت و واجد اولویت است و در این زمینه کمیته حمایت از تولید و اشتغال قرارگاه، اقدام به شناسایی روستاها و پروژه‌های اولویت‌دار و هماهنگی لازم با بانک‌ها جهت تامین تسهیلات، ایجاد و بازسازی واحدهای تولیدی خواهد کرد.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده با تاکید بر خودداری از انجام اقدامات موازی توسط دستگاه‌های عضو قرارگاه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو قرارگاه موظف هستند اطلاعات و داده‌های مربوط به برآورد خسارات وارده به تاسیسات و زیر ساخت‌های مربوطه به دستگاه را از طریق استان‌ها در سامانه سجاد که بزودی راه اندازی می شود، بارگذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در خاتمه متذکر شد: مبنای برنامه ریزی برای پرداخت خسارات وارده، اطلاعات وارد شده در سامانه سجاد خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.