صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / احتمال رفع الزام تدریس معاونان مدارس در سال تحصیلی آتی
احتمال رفع الزام تدریس معاونان مدارس در سال تحصیلی آتی

احتمال رفع الزام تدریس معاونان مدارس در سال تحصیلی آتی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته شده گفت: امیدواریم که در ادامه کار بتوانیم آنها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.

علی الهیار ترکمن

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات ساماندهی نیروهای انسانی را اعلام و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۹۸ شروع و نیازها به تفکیک منطقه، دوره‌های تحصیلی و جنسیت شناسایی شده است.

وی افزود: شمار فارغ التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس تمهیدات درنظر گرفته شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد گفت: درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.

الهیار ادامه داد: سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آنها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.

وی درباره خروجی نیرو و تعداد بازنشستگان نیز گفت: تقریباً با دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری سن بازنشستگی به ۳۵ سال ارتقاء یافته و از این نظر روی میزان خروجی آموزش و پرورش تاثیر مثبت می‌گذارد و در کوتاه مدت با مشکل خروج نیرو روبرو نمی‌شویم. بر این اساس اگر افراد به ۳۰ سال خدمت رسیده باشند می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  افزود: سال گذشته ۴۲ هزار بازنشسته داشتیم و احتمالا برای سال ۹۸ حدود ۳۹ تا ۴۰ هزار فرهنگی دیگر بازنشسته و از سیستم خارج شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.