صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر خارجه فلسطین: آمریکا طرح تسلیم شدن فلسطینیان را تدوین می‌کند نه توافقی برای صلح
وزیر خارجه فلسطین: آمریکا طرح تسلیم شدن فلسطینیان را تدوین می‌کند نه توافقی برای صلح

وزیر خارجه فلسطین: آمریکا طرح تسلیم شدن فلسطینیان را تدوین می‌کند نه توافقی برای صلح

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که آمریکا طرح تسلیم شدن فلسطینیان را تدوین می‌کند نه توافقی برای صلح.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست سازمان ملل که در آن جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: آمریکا طرحی را تدوین کرده که به نظر می‌رسد طرح تسلیم کردن فلسطینیان به اسرائیلی‌ها است نه توافقی برای صلح.

المالکی طی این نشست غیر رسمی کشورهای عضو شورای امنیت که برای بررسی پرونده شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین برگزار شد، تصریح کرد: فلسطینیان از رفاهی برخوردار نیستند که به تلاش‌ها برای صلح نپیوندند، اما تلاش‌های آمریکا را نمی‌توان به عنوان تلاشی برای صلح تلقی کرد و متاسفانه تلاش‌های دولت آمریکا به این سطح نمی‌رسد.

وی در ادامه افزود: تاکنون همه چیز به این اشاره دارد که این طرح آمریکا طرحی برای صلح نیست، بلکه عبارت از شروطی برای تسلیم کردن فلسطینیان است و هیچ مقدار پولی نمی‌تواند پذیرش این طرح را ممکن سازد.

در همین راستا، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تماس‌ها با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان متوقف است.

المالکی تاکید کرد: مسئولان آمریکایی پیام‌هایی برای رایزنی مجدد با رهبران فلسطینی می‌فرستند.

وی افزود: آنچه که در رسانه‌های اسرائیلی درخصوص معامله قرن که به زودی ترامپ آن را اعلام می‌کند، منتشر شده، تنها در حد کلام است و ما اطلاعی از ماهیت این طرح و جزئیات آن نداریم. از ماه‌ها پیش اطلاعات درز پیدا کرده و ادعاهایی در مورد بندهای این طرح شنیدیم. این اطلاعات درز پیدا کرده برای ما مهم نیست زیرا که احتمال دارد فقط وسیله‌ای برای آزمودن ما باشد.

المالکی تاکید کرد: بنا بر آنچه که منتشر شد هیچ یک از فلسطینیان طرحی که در آن قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین تعیین نشده باشد، نمی‌پذیرند. اگر آمریکایی‌ها معتقدند که بخش اقتصادی ممکن است فلسطینان را برای چشم‌پوشی از قدس یا از کشور فلسطین وسوسه کند، سخت در اشتباهند. فلسطینیان برای بررسی هیچ طرحی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین نکند، آماده نیستند.

پیشنهاد آمریکا در خصوص خاورمیانه دو بخش اصلی دارد؛ اول بخش سیاسی است که پرونده های اصلی مانند وضعیت قدس را در برمی‌گیرد و بخش دوم، مربوط به مسائل اقتصادی است که هدف از آن تقویت اقتصاد فلسطین است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.