صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست‌وزیر عراق: به رایزنی با کشورهای همسایه برای حل تمامی مشکلات ایمان داریم

نخست‌وزیر عراق: به رایزنی با کشورهای همسایه برای حل تمامی مشکلات ایمان داریم

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه کشورش تمایل دارد با تمامی همسایگان خود، کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین المللی روابط داشته باشد، گفت که به رایزنی و تفاهم با کشورهای همسایه برای حل تمامی مشکلات ایمان دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در جریان دیدار با سفرای آلمان، انگلیس و فرانسه در بغداد به بررسی توسعه روابط میان عراق با کشورهای اتحادیه اروپا و راه‌های تداوم همکاری با آنها در تمامی زمینه‌ها و نیز تحولات منطقه پرداخت.

عبدالمهدی در جریان این دیدار تصریح کرد: عراق تمایل دارد با تمامی همسایگان خود، کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی روابط داشته باشد. این روابط متوازن به عراق جایگاهی را می‌دهد که پیامدهای مثبتی در برقراری ثبات داخلی در این کشور خواهد داشت.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: به رایزنی و تفاهم با کشورهای همسایه برای حل تمامی مشکلات ایمان داریم.

عبدالمهدی بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها جهت برقراری ثبات در منطقه، پایان دادن به بحران‌ها و ممانعت از خطرات عدم امنیت و ثبات تاکید کرد.

سفرای این سه کشور اروپایی نسبت به پیشرفت روابط با عراق و تلاش کشورهایشان برای توسعه همکاری با این کشور ابراز خرسندی کردند و نقشی که عراق و سیاست خارجه آن در کشورهای عربی و منطقه‌ای ایفا می‌کند و همچنین تمایل بغداد برای تقویت جایگاه خود در میان کشورهای منطقه را ستودند.

سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان بر تمایلشان جهت مشارکت در ساخت و ساز عراق تاکید کردند و خواستار لغو تحریم‌ها و افزایش فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کشورهای اروپایی برای همکاری با عراق شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.