صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ششمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان پایان یافت

ششمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان پایان یافت

نمایندگان طالبان و آمریکا اعلام کردند، دور ششم مذاکرات دو طرف پس از ۹ روز پایان یافته است.

مذاکرات طالبان آمریکا در دوحه

به گزارش کسب و کار نیوز، ابتدا این طالبان بود که از پایان این گفت‌وگوها در پنجشنبه شب خبر داده و با نشر بیانیه‌ای این گفت‌وگوها را “مثبت” خواند.

در بیانیه طالبان آمده که در این دور از مذاکرات روی مواردی که در دورهای قبلی مذاکرات مطرح و توافق شده بودند، بحث صورت گرفته و در بعضی موارد پیشرفت حاصل شده اما هنوز مسائل دیگر باقی مانده است.

در پایان دور پنجم مذاکرات دو طرف اعلام شد که آنها روی “پیش‌نویس” خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و تضمین‌هایی‌ برای مبارزه علیه تروریسم “توافق” کرده‌‍اند.

طالبان اعلام کرد، در دور بعدی گفت‌وگوها روی موضوعات باقی‌مانده بحث خواهد شد.

زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان نیز کمی بعدتر در توییتر خود از پایان این دور از گفت‌وگوها خبر داد و گفت که پیشرفت‌های مداوم اما آهسته برای پایان جنگ داشتند و اکنون نوبت به جزئیات عملی رسیده است.

اما او این گفت‌وگوها را با توجه به ادامه درگیری‌ها و قربانی شدن مردم، ناکافی خواند و تاکید کرده که به پیشرفت‌های بیشتر و سریعتر نیاز است.

خلیلزاد همچنین از طرفین جنگ در افغانستان خواست خشونت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش بی.بی.سی، همزمان با ششمین دور گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا، طالبان در کابل به یک دفتر حمله کرد که در نتیجه این حمله  ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

طالبان گفت، این دفتر وابسته به آمریکایی‌ها بوده و به این دلیل هدف قرار گرفته است.

ششمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان همچنین همزمان با لویه جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار شد. این جرگه با حضور بیش از سه هزار نماینده از سراسر افغانستان برای تعریف صلح و تعیین خط مشی در این روند راه اندازی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.