صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آزادی چلسی منینگ از زندان
آزادی چلسی منینگ از زندان

آزادی چلسی منینگ از زندان

چلسی منینگ که سابقا افشاگر اسناد محرمانه ارتش آمریکا به وبسایت ویکی‌لیکس بود، بعد از گذراندن دو ماه حبس از زندان آزاد شد اما بر طبق اعلام یک گروه آمریکایی ممکن است مجددا چند روز دیگر زندانی شود.

چلسی منینگ

به‌ گزارش ‌ایسنا، چلسی منینگ اوایل ماه مارس به خاطر خودداری از شهادت دادن در جریان تحقیقات یک هیات از قضات علیه وبسایت افشاگر “ویکی‌لیکس” به زندان افتاد.

چلسی منینگ قبل از این که تغییر جنسیت داده و زن شود، با اسم “بردلی منینگ” شناخته می‌شد و چند سال قبل اقدام به افشا کردن انبوهی از اسناد محرمانه ارتش آمریکا به ویژه‌ در رابطه با جنگ‌های عراق و افغانستان به ویکی‌لیکس کرد.

ماه مارس گذشته یک قاضی آمریکایی چلسی منینگ را در رابطه با جرم اخلال در کار دادگاه محکوم شناخته و دستور داد که او نه به عنوان مجازات ،‌ بلکه صرفا برای مجبور شدن به ایراد شهادت در این پرونده زندانی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه آمریکایی به نام پروژه‌ “اسپارو” در بیانیه‌ای روز پنجشنبه‌ گفت‌: چلسی منینگ  بعد از ۶۲ روز زندانی بودن و با پایان یافتن حکم صادر شده از سوی هیات قضات از زندان آزاد شد.

با این حال به گفته این گروه، وکلای چلسی منینگ گفته‌اند که او قبل از آزاد شدنش یک احضاریه جدید دریافت کرده به این معنی که قرار است در برابر یک هیات منصفه دیگر در کمتر از یک هفته‌ دیگر و در پنجشنبه‌ آینده حاضر شود و احتمالا مجددا او را به خاطر اخلال در کار دادگاه به زندان بیاندازند.

انتهای پیام   

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.