صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یمن، امارات را به اعزام سرباز به جزیره سقطری متهم کرد
یمن، امارات را به اعزام سرباز به جزیره سقطری متهم کرد

یمن، امارات را به اعزام سرباز به جزیره سقطری متهم کرد

دولت مستعفی یمن امارات را به انتقال بیش از ۱۰۰ سرباز جدایی‌طلب به جزیره سقطری طی هفته جاری متهم کرد.

نیروهای اماراتی در سقطری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت العربی الجدید، مسئولان یمنی گفتند، حدود ۱۰۰ نظامی جدایی‌طلب با پوشش غیرنظامی روز دوشنبه با کشتی وابسته به نیروی دریایی امارات وارد جزیره سقطری شدند. سقطری یک جزیره کم جمعیت در دریای عرب است.

این نخستین‌بار نیست که دولت مستعفی یمن از تحرکات نیروهای اماراتی در سقطری شکایت می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز  دولت عبد ربه منصور هادی، ابوظبی را پس از استقرار تانک‌ها و نیروهای خود در سقطری، به کنترل بر این جزیره متهم کرد. این مساله‌ عربستان را وادار کرد به منظور خاموش کردن آتش درگیری میان نیروهای امارات و دولت مستعفی یمن نیروهایی به سقطری اعزام کند.

دو منبع در دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه گفتند: امارات هفته گذشته ۳۰۰ سرباز را با هدف اعزام به سقطری در عدن آموزش داده و بیش از ۱۰۰ تن از آنها را روز دوشنبه به این جزیره اعزام کرده است.

احمد المیسری، وزیر کشور دولت مستعفی یمن در واکنش به گزارش‌ها درباره ورود نیروهای جدایی‌طلب به سقطری، امارات را به باد انتقاد گرفت و گفت، این کشور باید بر روی مقابله با انصارالله متمرکز شود. وی افزود، همکاری دولت مستعفی یمن با امارات در جنگ علیه انصارالله و نه در مدیریت مناطق آزاد شده است.

هنوز دولت امارات و یا سخنگوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به درخواست‌های خبرگزاری رویترز برای توضیح در این خصوص پاسخ نداده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.